فرماندار رشت با اشاره به اجتماع عظیم بصیرتی گیلانیان در میدان شهدای ذهاب رشت افزود: همان‌طور که نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در بین مردم فرمودند.

به گزارش ندای گیلان،ظهر امروز جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.

فرماندار رشت در این جلسه با تأکید بر اینکه نباید شاهد افزایش قیمت کالاها باشیم، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلان دولت در جهت تنظیم نرخ جدید سوخت در کشور ما به‌هیچ‌وجه نباید شاهد افزایش قیمت در کالاها و خدمات باشیم.

میرشمس مؤمنی زاده با اشاره به اجتماع عظیم بصیرتی گیلانیان در میدان شهدای ذهاب رشت افزود: همان‌طور که نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در بین مردم فرمودند؛ عمده اغتشاشات این روزها در سطح شهرستان به دلیل خوراک رسانه‌های خارجی به اغتشاشگران بوده و خواسته عموم مردم نبوده است.

وی خواستار ادامه روند بازرسی در سطح شهرستان و با همکاری تمامی نهادها و ادارات دولتی شد و گفت: ما شاهد هیچ‌گونه کمبودی در سطح استان و شهرستان رشت نبوده و نیستیم و فقط روند دسترسی کالا و خدمات موردتوجه بیشتری قرار گیرد تا هیچ‌گونه مشکل خاصی برای شهروندان رشت به وجود نیاید.

فرماندار رشت با اشاره به نحوه خدمت‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌های تلفنی بیان کرد: در ارتباط با حمل‌ونقل روستایی و در مورد خودروهای پلاک سفید باید اقدام جبرانی لازم برای آن‌ها، علی‌الخصوص تاکسی‌های تلفنی و سرویس مدارس صورت پذیرد.

مؤمنی زاده همچنین در مورد جایگاه‌های CNG تعطیل واقع در بخش‌های خمام و لشت نشا به بخشداران دستور پیگیری لازم جهت برگرداندن جایگاه‌های مذکور به ارائه خدمات را صادر کرد.

وی خواستار برگزاری هفتگی جلسات ستاد تنظیم بازار تا اطلاع ثانوی شد و از ادارات و نهادهای شهرستان خواست گزارشات لازم را ارائه دهند.

معاون عمرانی فرمانداری رشت نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به وقایع و مشکلات به وجود آمده به دلیل افزایش نرخ سوخت در شهرستان رشت اظهار کرد: توانسته‌ایم با توجه به وظایف تعریف‌شده معاونت عمرانی تا حد خوبی به مشکلات غلبه کنیم و هم‌اکنون ثبات خوبی در سطح شهرستان برقرارشده است.

پیشوایی تأکید کرد که به‌منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی شماره ١٢٤ و سامانه ١٣٥ تعزیرات حکومتی گوش شنوای مردم شهرستان جهت جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت‌هاست.

نماینده سازمان صمت شهرستان رشت در ستاد تنظیم بازار نیز با اشاره به برگزاری جلسه فردا با استاندار گیلان در خصوص افزایش نرخ سوخت اظهار کرد: به ما اعلام‌شده است که هیچ‌گونه نهاد و ارگان و دستگاه اجرایی حق افزایش قیمت را ندارند.

خانزاده با بیان اینکه با توجه به  ١٠٧ هزار واحد صنفی فعال در سطح استان گفت: کار پیگیری و رصد و برخورد با متخلفان فقط با بازرسان تکمیل نخواهد شد و از عموم مردم می‌خواهیم تا با سامانه‌های یادشده از هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به حمل‌ونقل میوه و تره‌بار در میادین با نیسان و وانت‌بارها تصریح کرد: یکسری مشکلات در این خصوص به وجود آمده که بدین منظور سامانه ایرانیان اصناف به‌منظور جبران افزایش قیمت بنزین، مابه‌التفاوت مبلغ سوخت را با توجه به پیمایش کیلومتر خودرو آن‌ها و از طریق ثبت مشخصات رانندگان و وسایل نقلیه به رانندگان پرداخت می‌شود.

نماینده سازمان صمت شهرستان رشت همچنین درباره مصرف سوخت خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی که پلاک شخصی بودند گفت که موارد مربوط به این خودروها در دست پیگیری است.

خانزاده تأکید کرد هم‌اکنون وضعیت انبارهای استان در وضعیت مناسبی بوده و هیچ‌گونه کمبودی در خصوص اقلام مصرفی همشهریان اعم از شکر و آرد و گوشت مرغ و قرمز وجود ندارد.

در ادامه جلسه امروز ستاد تنظیم بازار رشت، حسن‌پور، نماینده شرکت نفت حاضر در جلسه از کاهش ٣٠ درصدی مصرف روزانه بنزین شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این مقدار به میزان مصرف گاز خودروهای دوگانه اضافه‌شده است که از طریق ٢٨ جایگاه فعال CNG شهرستان در دسترس عموم شهروندان است.

قدیمی، بخشدار مرکزی رشت نیز گفت که تمامی جایگاه‌های سوخت رشت فعال برده و عمده مشکلات ما مربوط به بحث حمل‌ونقل روستاها و شهرهای اطراف بخش مرکزی شهر رشت است.

منصف، نماینده اداره گاز شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به قطعی جایگاه‌های CNG شهری خمام و لشت نشا به دلیل بدهی اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته قطعی جایگاه لشت نشا حل‌شده و در مرحله ارائه خدمات بوده اما در بخش خمام به دلیل نداشتن بهره‌بردار همچنان قطع است.

کتابچی، نماینده تعزیرات حکومتی نیز در این جلسه به گزارش اجمالی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و تأکید کرد بازرسان این اداره به‌صورت شبانه در حال رصد و پیگیری لازم بوده و آماده دریافت گزارشات مردمی هستند.