احمد سیاوش پور با بیان اینکه قاطعیت با عدالت و تعادل تعارضی ندارد خاطر نشان کرد: نباید به بهانه اعمال قاطعیت، اصول اخلاقی نادیده گرفته شود و رفتارناخوشایندی با طرفین پرونده صورت گیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،احمد سیاوش‌پور در  نشست با کارآموزان قضایی این استان تعادل را  یکی از شاخصه های عدالت ذکر کرد و تصریح کرد: در دین اسلام نیز افراط و تفریط نکوهیده است و همواره بر تعادل تاکید شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان تعادل در قضاوت را  دارای اهمیت بالایی دانست و  اظهار داشت: عدم تعادل اخلاقی موجب صدور آراء و احکام غیرمتقن و ناصحیح می شود.

این مقام ارشد قضایی  یادآور شد: مسئولان دستگاه قضایی باید تعادل را در همه  ابعاد آن مورد توجه  قرارداده و خصوصا در برخورد با شاکی، مجرم و ارباب رجوع و ضابطین قضایی جوانب انصاف را رعایت کنند.

احمد سیاوش پور با بیان اینکه قاطعیت با عدالت و تعادل تعارضی ندارد خاطر نشان کرد: نباید به بهانه اعمال قاطعیت، اصول اخلاقی نادیده گرفته شود و رفتارناخوشایندی با   طرفین پرونده صورت گیرد.

وی تعادل را نمایانگر شخصیت و ماهیت قاضی دانست و گفت: داشتن آرامش، وقار و خویشنتداری از لوازم قضاوت است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه تعادل باید در انشاء آراء قضایی نیز جلوه‌گر باشد، افزود:  استفاده از کلمات وزین و فاخر و به کار بردن اصطلاحات مناسب،  زیبنده  قضاوت است.