حجت الاسلام حافظ نیا گفت: در عصر حاضر از احترام به سالمندان کاسته شده و در مساجد، خانواده‌ها و مجالس دینی شاهد بی‌احترامی کودکان، نوجوانان و جوانان در حق سالمندان هستیم.

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام‌ و المسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه انسان برای آباد کردن آخرت خود به این دنیا آمده است، اظهار کرد: انسان برای دوری کردن از گناهان باید تلاش کند و شرط تحقق این مهم، مراقبت از زبان و نفس است.

وی با بیان اینکه 9 مهر مصادف با عاشورای حسینی روز هم‌بستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی است که ناجوانمردانه به دست عوامل جنایت‌کار رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند، تصریح کرد: کودکان و نوجوانان فلسطینی باید برای از بین بردن رژیم صهیونیستی کمر همت ببنند.

امام‌جمعه آستارا با تأکید براینکه نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است، خاطرنشان کرد: از دولت‌های بی‌غیرت اسلامی و کشورهای عربی از جمله رژیم آل‌سعود انتظاری برای نابودی رژیم صهیونیستی نداریم چون آن‌ها روزبه‌روز رابطه خود را با رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیشتر می‌کنند.

خطیب جمعه آستارا با تصریح براینکه حرمت سالمندان در مساجد، خانواده‌ها و مجالس دینی باید حفظ شود، بیان کرد: در عصر حاضر از احترام به سالمندان کاسته شده و در مساجد، خانواده‌ها و مجالس دینی شاهد بی‌احترامی کودکان، نوجوانان و جوانان در حق سالمندان هستیم.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه در آستانه هفته نیروی انتظامی قرار داریم، افزود: حفظ امنیت اسلامی و کمک به اجرای احکام اسلامی در جامعه، مبارزه با ضد ارزش‌ها و مسائل ضد اخلاقی، مبارزه بی‌امان با پدیده‌های بد اجتماعی و قاچاق کالا و مواد مخدر از مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به تشیع باشکوه پیکر پاک شهید محسن حججی در مشهد، تهران و اصفهان گفت: در شهادت شهید محسن حججی حکمتی بود تا جامعه ایران اسلامی را تکانی دهد و مردم در تشیع پیکر پاک این شهید بی‌سر سنگ تمام گذاشتند.

امام‌جمعه آستارا شهید محسن حججی را یکی از فرزندان اباعبدالله حسین(ع) دانست و اظهار کرد: عاشورا انسان‌ساز بوده و در مکتب عاشورایی امثال حججی‌ها تربیت ‌شده‌اند و امثال شهید حججی‌ها در ایران اسلامی زیاد هستند تا در هنگام اسارت و شهادت، شجاعت خود را به رخ جهانیان بکشند.

 

 

فارس