امام جمعه آستارا گفت:حمایت از همجنس‌گرایان، به رسمت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی، مخالف با قصاص و تلاش برای آزاد کردن سران فتنه از اهداف تشکیل دفتر ستاد اتحادیه اروپا در داخل کشور است

به گزارش ندای گیلان از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های  نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه انتخابات آمریکا پرده‌برداری از یک افتضاح بزرگ بود، یادآور شد: کشته شدن سالانه 35 هزار انسان به واسطه اسلحه، تبعیض نژادی و کشتار سیاه‌ها از جمله افتضاح‌هایی بودند که در جریان انتخابات آمریکایی به واسطه سخنرانی‌های نامزدهای انتخاباتی از آنها پرده‌برداری شد.

خطیب جمعه آستارا با تصریح بر اینکه رباخواری و نزول در خور شأن بازار و کسب و کار مسلمانان نیست، افزود: دوستی با انسان نزول‌خوار موجب صدمه زدن به ایمان انسان‌ها می‌شود و نزول‌خوار و نزول‌بگیر هر دو دشمن خدا هستند.

وی با اشاره به اینکه بدحجابی و رفتارهای بد اجتماعی لاابالی‌گری است، تصریح کرد: در مردم و مسؤولان شهرستانی دغدغه و انگیزه جدی برای برخورد با ناهنجاری‌ها و پلشتی‌ها وجود ندارد و مسؤولان نسبت به این مسائل بی‌تفاوت هستند.

حافظ‌نیا با تصریح اینکه دشمن برای تغییر فرهنگ، تغییر ذائقه دینی و انقلابی و از بین بردن غیرت اسلامی این مردم در کمین نشسته است، اضافه کرد: نفوذ فرهنگی دشمن یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است اما حرکت خاصی در مواجهه و مبارزه با این نفوذ در کشور صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در تولید برخی از کتاب‌ها دقت لازم انجام نمی‌شود، گفت: با چاپ و ترویج برخی از کتاب‌ها زمینه را برای نفوذ فرهنگی دشمن آماده می‌کنیم و در کشور کتاب‌هایی مجوز چاپ می‌گیرند که در ترویج پلشتی‌ها و ولنگاری‌های فرهنگی نقش دارند.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه دشمن با نفوذ فرهنگی اعتقادهای نوجوانان و جوانان کشور را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: برخی از دروسی که روحیه استقامت و ایستادگی را در بین دانش‌آموزان ترویج می‌کرد به واسطه همین نفوذ فرهنگی از کتاب‌های درسی مدارس حذف شده است.

وی با تصریح اینکه آمریکا همان جنایتکار قبل از انقلاب است، گفت: در رفتار آمریکایی‌ها نسبت به منافع ایرانیان هیچ تغییری رخ نداده و طبق منویات مقام معظم رهبری اعتماد به آمریکا یک اشتباه بزرگ تاریخی است.

حافظ‌نیا با بیان اینکه مصدق برای نجات از دست انگلیسی‌ها دست به دامن آمریکایی‌ها شد و این اعتماد موجب سقوط او شد، تصریح کرد: مسؤولان و دولتمردان نظام نباید اشتباه مصدق را تکرار کنند.

خطیب جمعه آستارا افزود: دولت آمریکا با بدهی‌هایی که دارد درگیر و دچار مصیبت بزرگی بوده و کشورهایی نظیر پاکستان، عربستان، یمن، عراق، افغانستان و ترکیه که با آمریکا رابطه داشتند و به دولت آمریکا اعتماد کرده بودند نتیجه‌ای به جز کشتار، ناامنی و جنگ‌های داخلی چیز خاصی نصیب آنها نشد.

حافظ‌نیا اقتصاد مقاومتی را یکی از راه حل‌هایی دانست که می‌تواند ما را در برابر رفتار خصمانه اقتصادی آمریکا بیمه کند و گفت: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با تشکیل دادن ستاد، حرف و تبلیغات عملیاتی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم و سیاسیون کشور با تشکیل دفتر ستاد اتحادیه اروپا در تهران مخالف هستند، خاطرنشان کرد: اجازه تشکیل دفتر اتحادیه اروپا در ایران خیانت به کشور محسوب می‌شود زیرا بیشتر کشورهای اروپایی در ایران سفارتخانه دارند.

امام جمعه آستارا تشکیل دفتر اتحادیه اروپا در ایران را نوعی باج‌گیری از مردم ایران دانست و گفت: حمایت از همجنس‌گرایان، به رسمت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی، مخالف با قصاص و تلاش برای آزاد کردن سران فتنه از اهداف تشکیل دفتر ستاد اتحادیه اروپا در داخل کشور است.

وی با اشاره به اینکه پس از برجام آمد و شدهای گروه‌های اقتصادی اروپایی به نفع کشور نیست، متذکر شد: حضور این گروه‌های اقتصادی اروپایی در داخل مرزهای کشور آسیب و تهدید جدی برای امنیت داخلی کشور محسوب می‌شود.