محمدپور با اشاره به اینکه به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان در کشور، شکار پرندگان در استان ممنوع است،گفت: 5هزار مرغ‌تخم‌گذار در کشور به علت این بیماری خطرناک تلف شدند

به گزارش ندای گیلان،قربانعلی محمدپور با اشاره به اینکه به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان در کشور، شکار پرندگان در استان ممنوع است،گفت: 5هزار مرغ‌تخم‌گذار در کشور به علت این بیماری خطرناک تلف شدند و به همین منظور طبق در خواستی که سازمان دامپزشکی کشور از سازمان حفاظت محیط زیست کشور داشت،ممنوعیت صدور مجوز شکار پرندگان به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: تا اطلاع ثانوی هیچگونه مجوز شکار پرندگان آبزی و کنارآبزی داده نخواهد شد.

محمدپور در خصوص مشاهده بیماری آنفولانزای پرندگان در گیلان گفت: بر اساس پایشی که در تالابها و آب بنداها در استان صورت گرفته است، تاکنون مورد مشکوک و یا تلف‌شدگی از این بیماری گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: پایش بازارها نیز به طور مستمر در همه شهرستانها در حال انجام است و به منظور حفظ سلامت مردم با فروشندگان و قاچاقچیان پرندگان مهاجر و وحشی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه این بیماری در صورت وجود در هر پرنده‌ای سلامت مصرف‌کنندگان را با خطر جدی مواجه خواهد کرد، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌های مناسبی به مردم داده شده است تا از خرید هرگونه پرنده مهاجر در بازار به جد خودداری کنند.

محمد پور افزود: سرشماری جمعیت پرندگان مهاجر در استان اخیرا شروع شده است و بر اساس  مشاهدات عینی، جمعیت مطلوبی نسبت به استانهای همجوار از پرندگان مهاجر وارد گیلان شده‌اند.

وی گفت: در مجموع 33سایت میزبان پرندگان مهاجر در گیلان هستند و بیشترین جمعیت این پرندگان در تالاب انزلی در حال زمستان‌گذرانی هستند.