رییس اداره تبلیغات اسلامی رشت گفت: 16 منطقه شهر رشت به عنوان منطقه آسیب پذیر معرفی شدند.

به گزارش ندای گیلان،حجت الاسلام دوستار در نشست خبری و تقدیر از رسانه های فعال در حوزه تبلیغات اسلامی، اظهار کرد:اهل رسانه چشم بینای جامعه در بیان کاستی‌ها و نمایش روشنی‌ها هستند

وی با اشاره به ساماندهی مداحان در سامانه طوبی،گفت:500 مداح از رشت در سامانه طوبی ساماندهی شده اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی رشت از ساماندهی 15 کانون فرهنگی هنری رشت خبر داد و افزود:حمایت از برنامه های فرهنگی و تبلیغی از مهمترین فعالیت های کانون های مذکور بشمار می آیند.

حجت الاسلام دوستار شرکت 4هزار و 50 معتکف در شهرستان رشت در سال گذشته را از دیگر برنامه های اجرا شده توسط اداره تبلیغات اسلامی این شهر عنوان کرد و گفت:این افراد در 24 مسجد رشت معتکف شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 103 دوره گفتمان دینی در بخش دانش آموزی در رشت برگزار شد،گفت:4هزار و 120 دانش آموز در این گفتمان ها شرکت کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی رشت از اختصاص 4 میلیارد و 256 میلیون ریال اعتبار در راستای بازسازی مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی خبر داد.

حجت الاسلام دوستار با اشاره به وجود 600 مسجد در شهرستان رشت،گفت:30 مسجد در پرتال ملی مساجد ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه 16 منطقه شهر رشت به عنوان منطقه آسیب پذیر معرفی شدند،خاطرنشان کرد:در این مناتطق اقدامات مطلوبی از سوی سازمان تبلیغات انجام گرفته است و برای ادامه فعالیت نیازمند همکاری رسانه ها هستیم.

وی اضافه کرد:برخی مناطق از نظر اقتصادی پیشرفته هستند ولی از مناطق آسیب پذیر بشمار می آیند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی رشت یادآور شد: در گیلان دو شهر رشت و لنگرود جز مناطق اسیب پذیر معرفی و اعتبارات نیز برای این امر در استان پیش بینی شده است.

حجت الاسلام دوستار عمده فعالیت های انجام شده در مناطق آسیب پذیر را برنامه ریزی برای جوانان دانست و ادامه داد:طلاق، اعتیاد و سایر آسیب ها از مشکلات موجود در مناطق آسیب پذیر است.

/ایسنا