محمدعلی نجفی در نخستین نشست ساماندهی مبادلات مرزی گیلان در فرمانداری این شهرستان بر ارتقای عملکرد اتحادیه تعاونی‌های مرزنشین و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در آستارا تاکید کرد.

ندای گیلان:محمدعلی نجفی در نخستین نشست ساماندهی مبادلات مرزی گیلان در فرمانداری این شهرستان بر ارتقای عملکرد اتحادیه تعاونی‌های مرزنشین و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در آستارا تاکید کرد.

وی ایجاد پایانه گل و گیاه و احداث بازارچه مرزی در آستارا را اقدامی موثر و مثبت دانست و تصریح کرد: باید با تمام توان برای برطرف شدن مشکلات این دو طرح تلاش کنیم.

استاندار گیلان گفت: تمام نیروهای امنیتی و گمرکی باید تلاش کنند با حفظ قوانین و مقررات تجارت را برای مردم فراهم کنند.

وی به دسترسی دریایی آستارا با کشورهای حاشیه خزر اشاره کرد و افزود: احداث منطقه ویژه اقتصادی در شکوفایی حمل و نقل دریایی شمال کشور موثر است.

نجفی با بیان اینکه فعالیت ترانزیتی کالا از آستارا گسترش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گزارش فارس،  استاندار گیلان امروز به همراه سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و جمعی از مدیران استان از فاز دوم پروژه بندر چند منظوره و منطق ویژه اقتصادی آستارا بازدید کرد.

امروز با حضور استاندار گیلان و مسئولان استانی و شهرستانی چند پروژه عمرانی و گردشگری آستارا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.