وزیر کار ادامه داد: نه‌تنها بر روی کار که باید برای سلامت روانی و اجتماعی نیز تلاش شود چون مردم ۳۰ سال است که فقط حرف‌های سیاه شنیده‌اند.‌

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  جلسه کارگروه اشتغال استان گیلان به مشکلات کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از میانه دولت یازدهم به بعد دوره تاریخی بود که مشکلات انباشته خودش را نشان داد.

او با اشاره به بارش کم باران گفت:  پنج ماه به آب‌وخاک فشار آمد و من برای بهار نگرانم و سال آینده سال سختی خواهد بود‌ ازنظر آب‌وخاک و ریز گردها وضعیت خوبی نداریم.

ربیعی افزود: ۵۰ سال تصمیم‌های بدی برای صندوق‌ها و بیمه گرفته‌شده و ما باید آن را حل کنیم.

او ادامه داد: دهه شصتی‌هایی در دهه هشتاد سرکار نرفتند و الان این پنجره جمعیتی بازشده است. حتی اگر بگوییم شغل ایجادشده است به چشم نمی‌آید.

وزیر کار افزود: ‌بخشی از این موضوع هم به این دلیل است که مفهوم ایجاد شغل به استخدام در دولت منوط شده است.

او خطاب به مدیران اجرایی گفت: ‌ باید بسیار کارکنیم و سخت‌کوشی و بهره‌وری ما باید به کار ما ضریب بدهد.

ربیعی از استاندار گیلان خواست تا  هفته‌ای یک‌بار جلسه کارگروه اشتغال برگزار شود و  از ساعت‌به‌ساعت  زمان استفاده شود تا مفهوم عدم موفقیت از کشور و استان دور شود.

وزیر کار ادامه داد: نه‌تنها بر روی کار که باید برای  سلامت روانی و اجتماعی نیز تلاش شود چون مردم ۳۰ سال است که فقط حرف‌های سیاه شنیده‌اند.‌

او با تاکید بر سخت‌کوشی و عقلانیت مدیران گفت: باید ‌۳۵ هزار شغل تا پایان سال آینده  در بخش سلامت، ورزش، حمل‌ونقل و گردشگری و ..ایجاد شود.

او سپس با تشریح برنامه‌های دولت گفت: دولت دو برنامه فقرزدایی و اشتغال زدایی را تا سال ۱۴۰۰ در دست اجرا دارد.

‌ربیعی با اشاره به این که با اشتغال روستایی در پی فقرزدایی هستیم به بحث حق تحصیل اشاره کرد و گفت: مشکل ‌جاماندگان از تحصیل ابتدایی تقریباً در گیلان حل‌شده اما آمار ترک تحصیل  در استان زیاد است.‌

او با بیان اینکه فقر شدید غذایی و سو تغذیه باید از بین برود گفت:  باید کارگروه فقرزدایی نیز در کنار اشتغال تشکیل شود.‌

او سپس با بیان اینکه بین ‌مسافرگردی و گردشگری فرق وجود دارد گفت:  ما به دنبال گردشگری در گیلان هستیم تا پول در استان ته‌نشین شود‌ اما گردشگری مبتنی بر بومی و محلی است .

او ادامه داد: اولویت بعدی ما صنایع‌دستی است در این بخش طراحی‌ها خوب است و می‌تواند جذاب‌تر هم باشد.