معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ماسک‌های یکبار مصرف تنها تا سه یا چهار ساعت امکان استفاده دارند و به هیچ وجه توسط سازمان جهانی بهداشت WHO برای استفاده توسط عموم مردم توصیه نشده اند اضافه کرد: ماسک های معمولی پارچه ای دو لایه برای مردم عادی جامعه مناسب و کافی است.

به  گزارش ندای گیلان،دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگویی با بیان اینکه بسیاری از افراد ناقل ویروس کرونا هستند اما علامت ندارند گفت: ماسک زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به مطالبه و فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک تا ۸۵ درصد احتمال انتقال ویروس کرونا را کاهش می‌دهد و در صورتیکه هر دو نفر ماسک داشته باشند تا ۹۰درصد امکان انتقال ویروس کاهش پیدا می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امکان انتقال ویروس کرونا در مکان های مسقف تا ۲۰ برابر بیشتر می‌شود ادامه داد: تا جایی که امکان دارد باید مراسم‌ و جلسه‌ها در فضاهای باز و با رعایت فاصله فیزیکی حداقل دو متر برگزار شود.

حیدرزاده ادامه داد: استفاده از ماسک یکی از بهترین و آسانترین راه‌های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شود اما کافی نیست و شستشوی مرتب دست‌ها و فاصله‌گذاری هم باید برای محافظت از این ویروس رعایت شود.

وی با بیان اینکه ماسک‌های یکبار مصرف تنها تا سه یا چهار ساعت امکان استفاده دارند و به هیچ وجه توسط سازمان جهانی بهداشت WHO برای استفاده توسط عموم مردم توصیه نشده اند اضافه کرد: ماسک های معمولی پارچه ای دو لایه برای مردم عادی جامعه مناسب و کافی است.

منبع:ایسنا