نماینده رشت در مجلس دهم شورای اسلامی ‌با تصریح بر اینکه برای حفاظت از جنگل و منابع طبیعی با تمام توان آماده‌ایم، افزود: جنگل‌ها، مراتع و حوزه‌های آبخیز گیلان بخشی از هویت و شناسنامه این استان محسوب می‌شوند.

به گزارش ندای گیلان،مهندس غلامعلی جعفرزاده در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه جهان در شرایط بحرانی زیست‌محیطی قرار دارد، اظهار کرد: زنگ خطر جدی در این زمینه برای ساکنان کره خاکی به صدا در آمده است.

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ‌با تصریح بر اینکه برای حفاظت از جنگل و منابع طبیعی با تمام توان آماده‌ایم، افزود: جنگل‌ها، مراتع و حوزه‌های آبخیز گیلان بخشی از هویت و شناسنامه این استان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به منافع بسیار زیاد جنگل و مرتع در تمام ابعاد، نظیر تلطیف هوا و تولید اکسیژن، ایجاد آرامش و آسایش و وجود جاذبه‌های طبیعی گردشگری، عنوان کرد: جنگل‌ها علاوه بر این، دارای کارکردهای اقتصادی فراوانی نیز می‌باشند و امرار معاش عده زیادی از گیلانیان وابسته به اقتصاد جنگل است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاطرات خود از نهال‌کاری و کشت درختان، گفت: پدران ما به اهمیت حفظ طبیعت و نکوداشت جنگل پی برده بودند و با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و ملی خود در صیانت و احیای این نعمت‌های خداوندی تلاش می‌کردند. امروز نیز وظیفه همگانی ما ایرانیان است که میراث نیاکان خود را به شایستگی برای فرزندانمان حراست و نگهداری نماییم.

مهندس جعفر زاده اضافه کرد: به عنوان نماینده مردم در خانه ملت برای ارتقای سطح معیشت و اقتصاد مردم گیلان و کسب سهمیه از اعتبارات و امکانات دولت تلاش خواهم نمود تا شاهد احیا و شکوفایی هر چه بیشتر جنگل ها، مراتع و طبیعت گیلان باشیم.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در برخورد با پدیده زمین‌خواری و لزوم تقویت نیروهای حفاظتی در مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، خاطرنشان کرد: مسئله ساماندهی سواحل دریای خزر و اجرای طرح کاداستر در نوار ساحلی گیلان از اقدامات شایسته اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوده، اما لازم است با تخصیص اعتبارات مناسب در روند اجرای این موضوع تسریع شود.