درحالی در روزهای گذشته شایعه استخدام بازنشستگان در مجتمع دخانیات گیلان مطرح شد که مشخص شد تعدادی از نیروهای ماهر بازنشسته برای مدت کوتاه به منظور آموزش نیروهای جدید دعوت شده بودند.

به گزارش ندای گیلان از رشت و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات مرکز گیلان، مجتمع دخانیات گیلان و مجموعه شرکت دخانیات هیچ گونه برنامه ای جهت جذب نیروی های بازنشسته ندارد و در سیاستها و برنامه های کلان خود نیز نداشته است.

این شرکت علی رغم کلیه مشکلات در فرایند تامین مواد اولیه و تولید محصولات بواسطه ی تحریم های ظالمانه، محدودیت های تخصیص ارز، ترخیص مواد از گمرکات و مباحث مربوط به شیوع ویروس منحوس کرونا، مصمم است با حمایت نهاد های بالا دستی نسبت به جهش تولید اقدام نموده و در این راستا با جذب نیروهای بومی جوان بعد از طی نمودن مراحل قانونی گام بلندی در مسیر اشتغال زایی در استان برداشته شود.

بدین منظور در سالی که با نام جهش تولید نامگذاری شده است و‌ در راستای حمایت از کار و اشتغال کارگر ایرانی با حمایت و مجوز دکتر مسرور، مدیر عامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد نسبت به جذب نیرو برای تقویت بخش های تولیدی و فروش اقدام خواهد شد.

گفتنی است مجتمع دخانیات گیلان باتوجه به بازنشستگی بیش از ۸۰۰ نفر از پرسنل در عرض ۶ سال اخیر و عدم جذب بموقع نیروی کار جایگزین در سنوات و ادوار گذشته با هماهنگی استاندار و مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان گیلان و ستاد مرکزی شرکت دخانیات ایران نسبت به دعوت از تعدادی از بازنشستگان بصورت کوتاه مدت با عنوان استادکار و تنها جهت انتقال تجارب و دانش فنی به پرسنل در حال جذب اقدام نموده است.