قاسم نژاد گفت: با توجه به خدمات مختلفی که توسط دولت تدبیر و امید در شهرستان انجام شده است اما باز هم ماسال به عنوان یک شهرستان کم برخوردار است

فرماندار ماسال در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد با بیان اینکه ماسال 20 سال است که از بخش به شهرستان تبدیل شده است گفت: طبق آخرین آمار سرشماری در سال 95، این شهرستان دارای بیش از 52 هزار نفر جمعیت است. قالب فعالیت‌های مردم در بخش کشاورزی و دامداری است که به صورت دامداری سنتی مشغول هستند.

 محمود قاسم‌نژاد به مزیت‌های شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به خدمات مختلفی که توسط دولت تدبیر و امید در شهرستان انجام شده است اما باز هم ماسال به عنوان یک شهرستان کم برخوردار است. لذا نیازمند توجهات بیشتر هستیم تا سطح برخورداری این شهرستان را در عرصه‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، گردشگری، معدن و… هم سطح دیگر شهرستان‌های استان پیش ببریم.

وی با تأکید براینکه یکی از قابلیت‌های توسعه‌ای این شهرستان فرصت گردشگری و منابع طبیعی آن است افزود: در حوزه منابع طبیعی و جنگل مستعد به کارگیری خدماتی هستیم که بتوانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

فرماندار ماسال با اشاره به اینکه موقعیت صنایع دستی در این شهرستان نسبت به دیگر شهرستان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است، تصریح کرد: نیاز است که صنایع دستی در این شهرستان به عنوان منبع اقتصادی خانواده‌ها باشد و تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در زمینه دامداری جزء 3 شهرستان برتر تولیدات دامی استان گیلان هستیم، گفت: این شهرستان به دلیل دارا بودن 2 رودخانه پرآب دارای پتانسیل بالایی است.

 قاسم‌نژاد با بیان اینکه ما متکی به منابع آبی برای کشاورزی هستیم، اظهار داشت: کم بودن فضاهای اقامتی برای گردشگران و مسافران از دیگر مشکلات این شهرستان است زیرا ما قادر نیستیم به دلیل عدم ظرفیت هتل‌ها و خانه مسافرها بیش از یک شب و دو روز میزبان مهمانان باشیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه هم نیازمند توجه بخش خصوصی و دولتی هستیم، افزود: در زمینه حمل و نقل و راه‌ها، یکی از مشکلات اساسی این شهرستان راه‌های اصلی است و تنها دو و نیم کیلومتر راه صومعه‌سرا به ماسال تعریض شده است.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه راه ایمن سبب تردد و گردشگر و مسافر بیشتر به شهرستان می‌شود، گفت: معدن از دیگر مزیت‌های شهرستان است که از لحاظ اقتصادی استان گیلان را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما کمتر به این موضوع پرداخته شده است.