بر اساس قانون شهرداری موظف به تهیه خانه سازمانی برای شهردار است و در تمامی شهر های کشور شهرداران باید از خانه سازمانی برخوردار باشند و اگر این امر محقق نشود باید معادل 20 درصد حقوق مبنا و فوق العاده را به وی پرداخت کند

به گزارش ندای گیلان از رشت،روز گذشته تصویری از یک نامه با سربرگ شهرداری رشت در فضای مجازی و برخی از سایت های خبری منتشر شد که واکنش های زیادی را در پی داشت.

در این نامه که از سوی فرامرز جمشید پور خطاب به خود وی نوشته شده، درخواستی مبنی بر استفاده از خانه سازمانی مطرح شده است.

جمشید پور امروز از ماجرای این نامه عجیب پرده برداشت.بر اساس قانون  شهرداری موظف به تهیه خانه سازمانی برای شهردار است و در تمامی شهر های کشور شهرداران باید از خانه سازمانی برخوردار باشند و اگر این امر محقق نشود باید معادل 20 درصد حقوق مبنا و فوق العاده را به وی پرداخت کند.نامه به دلایل قانونی از سوی معاونت حمل و نقل شهرداری به بالاترین مقام اجرایی یعنی سرپرستی شهرداری نوشته شده که مسئولیت هر دو سمت را جمشیدپور بر عهده داشت و همین دلیل نام جمشیدپور در دو سمت حقوقی مجزا در نامه تکرار شده است.

این نامه در معاونت اداری و مالی شهرداری رشت تایپ شده و به امضای وی رسیده تا با رد درخواست خانه سازمانی بر اساس قانون افزایش حقوق اعمال شود که نه خانه سازمانی و نه افزایش 20 درصدی حقوق به دلیل عدم پیگیری جمشیدپور محقق نشده و این نامه پس از پایان سرپرستی وی  با بریدن عمدی تاریخ از ذیل و بالای آن منتشر شده است.

نکته جالب دیگر در خصوص نامه مذکور این است اگر پیگیری افزایش 20 درصدی حقوق توسط سرپرست سابق شهرداری رشت متوقف نمی شد به ازاری 4 ماه سرپرستی وی بر اساس قانون چیزی کمتر از 3 میلیون تومان به وی تعلق می گرفت!

در ادامه گفتگوی سرپرست سابق شهرداری رشت با پایگاه خبری ندای گیلان را در این خصوص می خوانیم.

فرامرز جمشیدپور در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در خصوص نامه منتشر شده منتسب به وی برای دریافت خانه سازمانی از شهرداری رشت اظهار کرد: بر اساس ماده 3 قانون شهرداری ها،شهرداری موظف است برای شهردار یا خانه سازمانی تهیه کند یا اگر خانه سازمانی در اختیار نداشته باشد  معادل 20 درصد حقوق مبنا و فوق‌العاده شغلش را به او پرداخت کند.

وی با بیان اینکه این یک روند عادی و قانونی است و حدود 100 نفر در شهرداری از خانه های سازمانی استفاده می کنند گفت:معاونت اداری و مالی تقاضا کرد که بر اساس قانون برای اعمال 20 درصد حقوق ،باید درخواستی  را تهیه و تحویل این واحد نمایید.

سرپرست سابق شهرداری رشت تصریح کرد: در ابتدا نامه ای را به عنوان شخص، خطاب به معاونت مالی برای درخواست خانه سازمانی نوشته تا پس از مخالفت با آن بر اساس قانون افزایش حقوق صورت بپذیرد.

جمشیدپور ادامه داد:چند روز پس از نگارش این نامه واحد املاک شهرداری رشت نامه  تایپ شده ای که هم اکنون در برخی از سایت ها منتشر شده است را نزد من آوردند و گفتند چون نامه قبلی خطاب به معاونت مالی نوشته شده و دستور مورد مذکور باید توسط بالاترین مقام دستگاه اجرایی صورت بپذیرد،برای انجام روال قانونی این نامه باید امضا شود.

وی با بیان اینکه این نامه با نام بنده تایپ شده در اختیار من قرار گرفت افزود:در ذیل نامه پس از امضا نوشتم که بر اساس مقررات و قانون عمل شود.

معاون حمل و نقل شهرداری رشت افزود:پس از امضای این نامه با درخواست مخالفت شد تا بر اساس قانون افزایش 20 درصدی حقوق در مدت سرپرستی اعمال شود.

جمشیدپور تصریح کرد:این نامه تایپ شده پس از پایان زمان سرپرستی بنده جهت تخریب در اختیار برخی از سایت های خبری قرار گرفته و اینطور جلوه داده شده که سرپرست شهرداری رشت خود درخواست خودش مبنی بر دریافت خانه سازمانی را تایید کرده،درحالی‌که این درخواست تایپ شده برای اعمال روند قانونی بوده و با آن مخالفت شده است.