مدیرکل شیلات مازندران گفت: صید صنعتی ترال توسط چینی ها و خارجی ها مشابه آنچه که در دریای جنوب رخ داد، در دریای مازندران نداریم.

به گزارش ندای گیلان،ولی الله محمدزاده با بیان اینکه روش‌های صید در دریای مازندران از نوع پره و نوری است گفت: صید ترال ماهیان شبیه دریای جنوب در دریای استان نداریم.

وی درباره ذخایر آبزیان با بیان اینکه این ذخایر در معرض خطر هستند، آلودگی‌ها را از جمله عوامل برشمرد و گفت: صید غیرمجاز گونه‌ها از جمله تهدیدات است.

وی فشار صید در کشورهای حاشیه خزر و آلودگی رودخانه‌ها را در کاهش ذخایر آبزیان ماهیان خاویاری مؤثر دانست و گفت: در حال حاضر صید ماهیان خاویاری در دریای خزر ممنوع است تا این گونه خود را احیا کند.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل آلودگی رودخانه‌ها، ورود صیادان غیر مجاز به دریا بخصوص درزمان تکثیر ماهی و … ذخایر آبزیان با کاهش شدیدی مواجه بوده که تعامل و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های مختلف از جمله دریابانی و یگان حفاظت منابع و… را در مقابله با صیادان غیر مجاز برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان می‌طلبد.

وی با اظهار اینکه وضعیت صید پره در استان خوب است و با رشد صید ماهیان استخوانی مواجه هستیم گفت: میزان صید در استان به حدود هزار تن رسیده است.

محمدزاده، رشد صید کپور را در سال جاری اتفاق جالب در فصل صید دانست و گفت: آلودگی‌ها در جمعیت آبزیان تأثیر دارد و باید عوامل آلوده کننده را حذف کنیم زیرا به شرایط بهتر زیست آبزیان کمک می‌کند.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه در دریای مازندران صید ترال توسط چینی‌ها نداریم گفت: بیشتر روش‌های صید پره و با روش‌های پره نوری است.مهر