میرشمس مؤمنی زاده در دیدار با مدیر‌کل کانون استان گیلان اظهار کرد: به کار فرهنگی در تمامی سطوح و طبقات اعتقادداریم و در این مسیر از فعالیت‌های هدفمند کانون پرورش فکری حمایت می‌کنیم.

به گزارش ندای گیلان،میرشمس مؤمنی زاده در دیدار با مدیر‌کل کانون استان گیلان اظهار کرد: به کار فرهنگی در تمامی سطوح و طبقات اعتقادداریم و در این مسیر از فعالیت‌های هدفمند کانون پرورش فکری حمایت می‌کنیم.

وی بابیان اینکه آگاه‌سازی و ارتقای توانمندی‌های نسل کودک و نوجوان لازمه‌ توسعه‌ همه‌جانبه است، افزود: در جامعه اسلامی چنانچه بخواهیم برای پرورش حس دینی و انتقال آموزه‌های متناسب با موازین اسلامی تلاش‌ کنیم، می‌بایست آینده‌سازان را به‌عنوان نخستین اولویت مدنظر قرار دهیم.

فرماندار بندرانزلی گفت: شخصیت هر انسان در کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد و ازاین‌رو می‌بایست با توجه ویژه به نیاز‌های این نسل برنامه‌ریزی کرده و در جهت پایدار‌سازی آموزش‌ها در جامعه گام برداریم.

اسفندیار ضیایی نیز اظهار کرد: توسعه‌ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، نیازمند توسعه فرهنگی است و در این میان هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی بابیان این‌که اعتماد مردم اساس هر فعالیت‌ فرهنگی است، تصریح کرد: چنانچه این باور، همراهی افزون‌تر دستگاه‌های اجرایی را به دنبال داشته‌ باشد، در تحقق اهداف فرهنگی اثر‌بخش‌ خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اشاره به  نقش امنیت حاکم بر جامعه در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هم‌چنین ضرورت برنامه محوری، افزود: تشکیل کمیته کودک و نوجوان در شهرستان‌ها ازجمله برنامه‌های ثمر‌بخشی است که می‌تواند به تحقق اهداف کمک کند.

ضیایی با مهم ارزیابی کردن افزایش‌ فضا‌های آموزشی، تجهیز و بهسازی مراکز فرهنگی هنری گفت: این امر به‌یقین در ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های کانون تأثیرگذار خواهد‌ بود.

به گزارش فارس، بازدید مسئولان کانون از مرکز فرهنگی هنری شماره 1 کانون بندرانزلی و هم‌چنین حضور در غرفه دست‌آورد‌های اعضا و مربیان کانون شماره 2 این شهرستان در نمایشگاه هفته پژوهش و فن‌آوری از دیگر برنامه‌های مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان و فرماندار بندرانزلی بود.