عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه مفهوم واقعه عاشورا و اربعین باید به درستی در جامعه نهادینه شود بیان کرد: عاشورا و اربعین تنها بر سر و سینه زدن و گریه و ناله نبوده و باید مفهوم قیام عاشورا و اربعین حسینی به درستی در میان مردم بالاخص جوانان پرشور ایران زمین گسترش پیدا کند.

به گزارش ندای گیلان،فاطمه شیرزاد با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: چند سالی است که توفیق خدمت به زائران حسینی در کربلای معلی در ایام اربعین نصیب همکاران شهرداری رشت شده و این مساله موجب مباهات و مایه افتخار این مجموعه خدوم است.

وی با اشاره به اینکه زیارت اربعین در بارگاه الهی از جایگاه والایی برخوردار است افزود: امام حسن عسگری(ع) فرمودند: مومن پنج علامت دارد که یکی از آن ها زیارت اربعین است.
شیرزاد به استقرار موکب شهرداری رشت در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: موکب شهرداری رشت پس از استقرار در کربلای معلی ضمن ارائه خدمات متنوع به زائران حسینی نسبت به برپایی مراسم پرشور تعزیه نیز اقدام کرده است.
وی با تاکید بر اینکه مفهوم واقعه عاشورا و اربعین باید به درستی در جامعه نهادینه شود بیان کرد: عاشورا و اربعین تنها بر سر و سینه زدن و گریه و ناله نبوده و باید مفهوم قیام عاشورا و اربعین حسینی به درستی در میان مردم بالاخص جوانان پرشور ایران زمین گسترش پیدا کند.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای رشت به دسایس شیطانی در گرایش کوفیان به مادیات و متعاقب آن تنها گذاشتن امام حسین (ع) و یارانش اشاره کرد و گفت: کوفیان با پیروی از هوای نفس و با نیت کسب جاه و مقام دنیوی تا ابدیت لکه ننگی بر پیشانی خود نهادند.
شیرزاد افزود: در هر دورانی یزیدیان در چهره و نقابی جدید ظاهر شده و با فتنه انگیزی قصد دستیابی به اهداف پلید خود را دارند.
وی با تاکید بر اینکه داشتن بصیرت و پیروی از ولی فقیه چهره منافقان زمان را برملا می کند بیان کرد: آنانی که در ظاهری دوست و در باطنی منافق قصد آسیب رساندن به ارزشهای اسلام و انقلاب که بیمه خون امام حسین(ع) و شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم بوده را دارند در خیالی باطل به سر برده و به حول و قوه الهی چهره هایشان برای همگان نمایان خواهد شد.