شیرزاد گفت: متاسفانه تا کنون اقدام چشمگیری پیرامون مباحث زیست محیطی انجام نشده و گویا قرار است با اجرای طرح بایوجمی همچنان شاهد افزایش حجم مشکلات محیط زیستی در گیلان باشیم.
به گزارش ندای گیلان،رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت در جلسه مشترک شورای شهر رشت با انزلی با اشاره به مشکلات زیست محیطی رشت به عنوان مرکز استان اظهار کرد: بسیاری از مشکلات گیلان در سایه پوشش سبز پنهان شده است.
فاطمه شیرزاد با تاکید بر اینکه چند دهه از عمر مشکلات زیست محیطی در گیلان از جمله سراوان می گذرد افزود: افزایش آلودگی های زیست محیطی دغدغه بزرگی است که در حال حاضر بسیاری از صاحب نظران و همچنین مردم استان گیلان بر روی آن اتفاق نظر دارند.
وی با ابراز گلایه از وضعیت نامطلوب دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت گفت: امیدوارم با تلاش هایی که در دوران فعالیت شورای چهارم و پنجم رشت در این باره انجام شده است بتوانیم به زودی با عملیاتی کردن تصمیمات پاسخ مناسبی برای مردم در این مباحث داشته باشیم.
وی کمبود منابع مالی را مهم ترین مشکل پیرامون مباحث زیست محیطی دانست و تصریح کرد: در این باره جلسات متعددی گذاشته شده است اما متاسفانه تا کنون اقدام چشمگیری پیرامون مباحث زیست محیطی انجام نشده و گویا قرار است با اجرای طرح بایوجمی همچنان شاهد افزایش حجم مشکلات محیط زیستی در گیلان باشیم.

 

وی بیان کرد: از مدیر کل محیط زیست گیلان انتظار داریم به عنوان ناظر مباحث زیست محیطی در استان با ادامه اجرای این طرح در تالاب انزلی مخالفت کرده و یقینا به واسطه چرخه طبیعی و غذایی عواقب اجرای آن به تمامی مردم گیلان آسیب می رساند.
شیرزاد به فراخوان طرح مشارکت‌های مردمی توسط کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت پیرامون ساماندهی دو رودخانه گوهرررود و زرجوب اشاره کرد و گفت: اخیرا یکی از شرکت ها بدون انجام هماهنگی های لازم به این مبحث ورود کرده که یقینا این مهم را پیگیری می کنیم.