رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: اجرای پروژه‌های بهداشتی - عمرانی رشت باید در اولویت باشد.

به گزارش ندای گیلان،رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای  با تبریک پیشاپیش روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد تکرار سریال بسته‌شدن حساب شهرداری رشت هستیم و امیدوارم با تعامل دو سویه مابین شهرداری رشت و دیگر دستگاه‌ها بتوانیم در فضایی مملو از آرامش مشکلات حوزه مدیریت شهری را برطرف کنیم.

فاطمه شیرزاد به فعالیت کارگران شهرداری رشت در روزهای گرم تابستان اشاره کرد و گفت: فعالیت در زیر آفتاب سوزان برای کارگران شهرداری رشت بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و امیدواریم با اقدامات اساسی هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت حقوق معوقه آنان اقدام شود.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های بهداشتی – عمرانی رشت باید در اولویت باشد، افزود: در سال ۹۸ گام های موثری در حوزه پسماند برداشته شده و یقینا با تداوم این روند به زودی شاهد بهره برداری کامل از تصفیه خانه شیرآبه سراوان و آغاز عملیات احداث دستگاه زباله سوز در رشت هستیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به طرح تفکیک زباله از مبدا در رشت بیان کرد: پیگیری طرح ها و پروژه های عمرانی نیمه تمام بهداشتی در حوزه مدیریت شهری در دست انجام است و یقینا با توجه بیشتر به طرح تفکیک زباله از مبدا بسیاری از مشکلات حوزه پسماند شهر رشت برطرف میشود.
شیرزاد با تاکید بر اینکه اقدامات اجرایی شورا و شهرداری باید برای مردم رشت ملموس باشد گفت: امیدوارم با اقدامات جهادی مشکلات حوزه مدیریت شهری برطرف شود.
وی با انتقاد از وضعیت نمازخانه های موجود در پارک های سطح رشت افزود: فضای این نمازخانه ها نیازمند بازسازی بوده و باید محیط آن به طور مداوم نظافت و همواره معطر باشد و این موضوع باید در دستور کار شهرداری های مناطق پنجگانه رشت قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید به احداث المان های موضوعی در پارک های سطح رشت بیان کرد: می توانیم با هزینه های اندکی نسبت به احداث المان های نوری و زیبا سازی محیط شهری رشت اقدام کنیم.
شیرزاد با ابراز گلایه از وضعیت گل کاری در مناطق مختلف رشت گفت: وضعیت فعلی این حوزه برازنده شهر رشت نیست و شهروندان نیز از این بابت گلایه دارند.
وی با اشاره به اینکه بسته های تشویقی به شهروندانی که در طرح تفکیک زباله از مبدا مشارکت دارند اهدا شود تصریح کرد: در حال حاضر به این افراد فقط پلاستیک زباله داده می شود و معتقدم به منظور تشویق شهروندان به مشارکت در این طرح باید نسبت به ارائه بسته های تشویقی اقدام شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه به کارگرانی که در سرویس های بهداشتی سطح شهر مشغول فعالیت هستند توجه بیشتری معطوف شود افزود: این کارگران در تمام روز باید در محل خدمت خود حاضر باشند و این نوع خدمت موجب تحمیل فشار کاری مضاعف به آنان می شود و باید درباره ساعات فعالیت و شیفت کاری آنان تجدید نظر بشود.