بنظر می رسد شرکت توزیع برق گیلان یا به این مهمات به توجه است و یا منافع اداری و بخشی را به ترویج مفاهیم قرآنی ترجیه می دهد.

حسین لطفی – مدیر مسئول گیلانیان:

مقام معظم رهبری در خصوص ترویج قرآن در کشور می فرماید :امروز، هر کس که در هر نقطه از این کشور؛ یک آیه از قرآن را برای مردم تبیین کند، به نظام جمهوری اسلامی کمک کرده است.

علیرغم این فرموده رهبری با کمال تاسف بنظر می رسد شرکت توزیع برق گیلان یا به این مهمات به توجه است و یا منافع اداری و بخشی را به ترویج مفاهیم قرآنی ترجیه می دهد !

زیرا صدا و سیمای مرکز گیلان –شبکه باران – در راستای ترویج مفاهیم قرآنی هر روز از ساعت ۱۴ و ۳۰ لغات ۱۵ و ۴۵ دقیقه مراسم یک جزء قرآنی خوانی در مصلی را با صرف هزینه و امکانات زیاد بطور زنده و مستقیم از این محل پخش می نماید .

به دلیل ماهواره ای بودن شبکه باران پخش این برنامه مستمعان و بینندگان زیادی در سطح کشور و حتی خارج از کشور دارد و قدر مسلم مومنین و مومنات زیادی برنامه قرائت ختم قرآن خود در این ماه پرفیض را با این برنامه هماهنگ می کنند تا با قاریان بین المللی گیلان اقدام به ختم قرآن نمایند .

علیرغم تاکید رهبری به این مهم : ما تلاوت برجسته قرآن را در این کشور دنبال مى ‏کنیم، براى این‏که اُنس با قرآن و تلاوت قرآن در بین مردم عمومیت پیدا کند و اعلام قبلی و علم و اطلاع شرکت توزیع از این مراسم پر فیض با کمال تاسف چند روزی است بطور مرتب بسبب قطعی برق محله مصلی در ابتدا و وسط برنامه پخش قرائت قرآن از شبکه سیمای مرکز گیلان قطع می شود و در نتیجه مومنین و مومنات روزه دار علاقمند به قرآن از فیض تلاوت “برجسته قرآن” محروم می مانند

با توجه به اینکه قطعی برق باید دارای برنامه باشد و برای تعدیل بار شبکه علی القاعده (دسپاچینگ) می تواند با رعایت اولویت این قطعی را در سایر محلات توزیع نماید ولی شرکت توزیع الّا ، بالّا فقط در زمان پخش قرآن برق منطقه مصلی را نه برای دو ، سه روز ، بلکه چندین روز قطع می نماید خود جای سوال است ؟

استانی که بیش از سه برابر مصرف خود برق تولید می کند بعید است شرکت توزیعش نتواند یک نقص فنی احتمالی را رفع نماید تا میلیون ها بیننده درون و برون استانی از دیدن این برنامه پرفیض محروم شوند ؟

بنظر می رسد ترویج و گسترش مسایل و مفاهیم قرآنی که بارها رهبری به آن تاکید کرده اند برای شرکت توزیع از اولویتی لازم برخوردار نیست ؟

حتما مشکلات دیگری پشت پرده وجود دارد که دود قطعی بی موقع و موقت به چشم مردم روزه دار می رود !؟

بهرتقدیر لازم است مدیریت شرکت توزیع استان و رشت به این مهم توجه ویژه ای مبذول نمایند و مطلع باشند که از جمله توصیه های قرآنی مقام معظم این است که : همت را بر این مسأله بگمارید که تمام مردم بتوانند قرآن را یاد بگیرند“.

وقتی پای مسال عقیدتی و حیثیتی نظام در میان می آید باید فداکاری کرد و آبرو گذاشت و اگر مسایلی اداری ای هم وجود دارد آن را از مسیر اداری خودش حل و فصل نمود نه …