در دیدار رئیس و جمعی از اعضای شورا با معاون اجرایی مدیر عامل شرکت توسعه پلاسما درمان خزر از راه اندازی نخستین پالایشگاه پلاسما در گیلان خبر داده شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،  رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار در محل ساختمان شورای رشت  با ابراز خرسندی از شروع فعالیت مرکز جمع آوری پلاسما در رشت اظهار کرد: به عنوان منتخبین مردم فهیم رشت در شورای ششم، تلاشمان را به منظور حفظ سلامت و بهداشت شهروندان به کار گرفته ایم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شهر رشت در بسیاری از مباحث جزو شهر اولین ها در کشور بوده است افزود: ما در تلاشیم تا با رفع مشکلات و حرکت رو به جلو در حوزه بهداشت نیز اتفاقات خوبی برای شهروندان رقم بخورد و امیدواریم با چنین اقدامات خداپسندانه ای ، حتی حداقل هزینه ها بابت سلامت به مردم تحمیل نشود.

وی با ابراز خرسندی از تلاش های مجموعه پلاسما درمان خزر به منظور راه اندازی نخستین پالایشگاه پلاسما در استان گیلان و در مسیر جاده رشت به شفت بیان کرد: امیدواریم با بهره برداری از این پالایشگاه گام های موثری در تهیه داروهای مورد نیاز بیماران خاص برداشته شود.

معاون اجرایی مدیر عامل شرکت توسعه پلاسما درمان خزر  نیز با ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به اینکه رشت جزو با فرهنگ ترین شهرهای کشور است اظهار کرد: ما امیدواریم با ایجاد تعاملات خوب با حوزه مدیریت شهری در رشت بتوانیم فرهنگ اهدای پلاسما را نیز در این شهر نهادینه کنیم.

بهرام ترکان با بیان اینکه اهدای پلاسما برای تهیه داروهایی از جمله ایمونوگلوبین، آلبومین ، فاکتور ۸ و ۹ بسیار مهم است افزود: این داروها برای بیماران سرطانی ، هموفیلی ، افراد نیازمند جراحی های بزرگ ، نوزادان و افراد دچار سوختگی شدید و بیماران دچار نقص ایمنی استفاده می شود .

وی با تاکید به اینکه پلاسمای اهدایی پس از ۲۴ الی ۷۲ ساعت در بدن جایگزین می شود تصریح کرد: پلاسمای هر فرد در صورت عدم اهدا پس از ۱۰ الی ۱۴ روز در بدن تجزیه می شود و پلاسمای تهیه شده در ایران جزو با کیفیت ترین پلاسماهای تولید شده در جهان است و هر فرد می تواند حداکثر تا ۳۴ مرتبه در  سال نسبت به اهدای پلاسما اقدام کند.

ترکان با اشاره به اینکه مرکز اهدای پلاسما در رشت نخستین مرکز خارج از تهران در کل کشور است افزود: ۱۰ مرکز در تهران و البرز مشغول فعالیت هستند و مرکز جمع آوری پلاسما در رشت نیز در خیابان سعدی ،جنب بازار روز خیابان شهید نوری مشغول فعالیت است و علاقمندان به مشارکت در این اقدام خداپسندانه می توانند همه روزه با مراجعه به این مرکز نسبت به این اقدام حیات بخش اقدام کنند.

معاون اجرایی مدیر عامل شرکت توسعه پلاسما درمان خزر به راه اندازی نخستین پالایشگاه پلاسما در مسیر جاده رشت به شفت اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار آلمانی موافقت خود را به منظور مشارکت در راه اندازی پالایشگاه اعلام کرده است و کشور ایران در حال حاضر به منظور تهیه داروهای اعلام شده نیازمند حدود یک میلیون لیتر پلاسما جهت جمع آوری و پالایش است و امیدوارم با چنین اقداماتی در این حوزه به خود کفایی برسیم.