در جلسه شورای شهر رشت،رییس شورا به تردید یکی از اعضا در خصوص تایید صلاحیت شهردار منتخب و پذیرش مسئولیت گزینه منتخب پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،حامد عبداللهی در جلسه شورای شهر رشت با بیان اینکه اعتقاد دارم هیچ چیز بهتر از اتحاد نیست گفت: بحث سر دو گزینه است و بحث من این است دلایل اصلی وزارت کشور تایید نهایی را به جذب ندادند شرایط آیین نامه جدید است در حالیکه بررسی های لازم را انجام داده بودیم در سطح معاونت وزارت کشور و تایید را از معاون وزارت کشور گرفته بودیم و پیش نویس حکم ایشان هم امضا شده بود ولی با توجه به اتفاق هایی که رقم خورد امضای نهایی انجام نشد.

وی با خطاب قرار دادن رییس شورای شهر رشت و با اشاره به شرایط احراز اعلام شده از سوی وزارت کشور و بحث های مدیرت میانی و 9 سال سابقه مدیریتی و… مطرح بود آیا مسئولیت  را به عنوان رییس شورا می پذیرید که این دو فردی که مطرح شده اند و قرار است با اتفاق آرا به آنها رای بدهیم ،از صلاحیت لازم برخوردار باشند؟

وی افزود:دیگر نه شهر و نه شهروندان و نه خود ما رمق این را نداریم فردی را انتخاب کنیم که به هر دلیلی تایید را دریافت نکند .

این عضو شورا گفت خطاب به رئیس شورا گفت:امروز با توجه به مسئولیتی که شما دارید می خواهم این تایید را از شما بگیرم که آیا این دو فرد شرایط احراز را دارند یا خیر؟

عبداللهی افزود:در روز اولی که دوستان رزومه خود را دادند زمانی که به سایت جاهایی که مشغول فعالیت بودند و یا جاهای دیگر مراجعه کردیم مغایرت هایی را شاهد بودیم.

 

امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت در پاسخ به سوال حامد عبداللهی با بیان اینکه در جلسات روزهای گذشته مقرر شد فرد جدیدی به گزینه های شورای شهر رشت اضافه نشده و افرادی که پیش از این رزومه خود را در شورا مطرح کرده بودند به عنوان کاندید معرفی شوند گفت:در ارائه های دور گذشته این دو نفر رزومه های آنها دریافت شده بود.

وی افزود:نامه وزارت کشور  در خصوص رشته های تحصیلی شهرداران تازه به دست ما رسیده است.(بر اساس این بخشنامه ساغری یکی از دو گزینه شهرداری رشت به دلیل داشتن مدرک کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی مورد تایید وزارت کشور قرار نمی گرفت و عملا امکان رای دادن به وی فراهم نبود).

علوی با متمایز دانستن شرایط علی قلی زاده از ساغری در خصوص سوابق اظهار داشت:در مورد علی قلی زاده 99 درصد سوابق وی در شهرداری ها بوده و تمام شرایط وجود دارد و تمام این مدارک برابر اصلا شده و به وزارت کشور ارسال می شود و اگر شهردار منتخب نتواند مدارک برابر اصل ارائه دهد نامه ای به وزارت کشور در خصوص معرفی شهردار ارسال نمی شود.

 

در پایان اعضای شورا رای گیری را آغاز کردند که با 11 رای حسین علی قلی زاده به عنوان شهردار منتخب رشت معرفی شد.