رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به اینکه تخلفات شهردار این شهر محرز است، گفت: علوی باید پاسخگوی تخلفات انجام شده باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سیدشمس شفیعی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر رشت  با انتقاد از  عملکرد شهردار رشت گفت: شورا وظیفه قانونگذاری در پارلمان محلی دارد و شهردار باید آن را اجرا کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به حواشی استیضاح شهردار بیان کرد: استیضاح شهردار رشت با فرایند قانونی پیش رفت اما دست اندرکاران و بانیان وضع موجود این کار را به وقفه انداختند.

شفیعی با اشاره به وضعیت ناامیدکننده شهر رشت، اقدامات مدیریت شهری را زیر سوال برد و اضافه کرد: ابر چالش زباله سراوان و بسیاری از مسائل مهم رشت به دلیل بی توجهی مدیرت شهری به حاشیه رفته است.

وی با بیان اینکه تخلفات شهردار رشت محرز است، افزود: شهردار رشت باید به دلیل تخلفات و سهل انگاری‌های صورت داده محاکمه شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اراده‌ای در مدیریت شهری رشت برای کار نیست، گفت: شهردار رشت به خاطر تخلفات، شبهات مالی و کم کاری‌ها به مردم و شورا پاسخ دهد.

شفیعی از دستگاه‌های نظارتی خواست تا پرونده تخلفات شهردار رشت را به جد بررسی کنند، بیان کرد: رشت نباید اسیر خودخواهی‌ها و کم کاری‌های برخی افراد شود.

وی با ارائه آماری از تخلفات مالی شهرداری رشت افزود: تمام کسانی که در تخلفات مالی شهرداری رشت دست داشتند قانونی با آنها برخورد می‌شود.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه تمام ردیف‌های مالی و اعتباری شهرداری رشت غیرقانونی است، گفت: به صورت جدی پیگیر تخلفات مالی و اعتباری شهرداری رشت از سوی دستگاه‌های نظارتی خواهیم بود.