جعفرزاده با بیان اینکه طرح ایجاد سازمان مبارزه با فساد اقتصادی تبلیغاتی است، اظهار داشت: این طرح ها بیشتر تبلیغاتی و برای پاسخ به سوالات مطرح می شود.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاد ایمن آبادی در گفت‌وگویی، با اشاره به طرح ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در قوه قضاییه، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به یکی از همایش های در زمینه مفاسد اقتصادی پیامی فرستادند که برای مبارزه با فساد اقتصادی خیلی نیاز به این کارها نیست بلکه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین تصور می کنم که باید به دور از هیاهوهای سیاسی، فضایی برای مبارزه با فساد اقتصادی ایجاد کنیم، نمی گویم که اراده مبارزه با فساد در کشور وجود ندارد اما نباید با نگاه سیاسی این کار صورت گیرد چرا که بی نتیجه خواهد ماند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به موفقیت های کشورهای دیگر در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی، بیان داشت: برای مبارزه با فساد باید تعارف را کنار گذاشت و بدون قرض و مرض یا حب و بغض فساد اقتصادی را دنبال کرد.

وی اظهار داشت: مبارزه با فساد اقتصادی نیاز به قاطعیت و اراده دارد و ایجاد ساختار و سازمان جدید هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه تنها دکانی جدید ایجاد می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر دادگاه هایی برای رسیدگی به مفاسد اقتصادی وجود دارد، گفت: در این شرایط ایجاد سازمان جدید راه حل مبارزه با فساد اقتصادی نیست، بلکه راه حل ایجاد اراده است، برای این کار سران سه  قوه مشخص شده اند و اگر بدون هیچ نگاه سیاسی به مبارزه با فساد اقتصادی ورود شود بدون شک بهترین نتیجه را خواهیم گرفت.

مبارزه با فساد اقتصادی، انتقام گیری سیاسی است

جعفرزاده ایمن آبادی، با بیان اینکه تاکنون مبارزه با فساد اقتصادی در جهت انتقام گیری سیاسی بوده است، بیان داشت: بیش از آنکه مبارزه با فساد در جهت همین هدف باشد بیشتر به ابزاری برای انتقام گیری سیاسی تبدیل شده است و انتظار داریم بدون تعارف و ملاحظه که فرد نماینده مجلس است یا برادر، دختر یا خواهرزاده اشخاص سرشناس با هر فردی که خلاف کرده برخورد شود.

وی بر این باور است که در حال حاضر مردم تصور می کنند به اسم مبارزه  با فساد اقتصادی انتقام گیری سیاسی شکل می گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ایجاد سازمان مبارزه با فساد اقتصادی تبلیغاتی است، اظهار داشت: این طرح ها بیشتر تبلیغاتی و برای پاسخ به سوالات مطرح می شود، این درحالی است که اگر ملاحظات کنار گذاشته شود می توان با فساد مبارزه کرد هر چند که متاسفانه فساد در کشور نهادینه و پذیرفته شده است