معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی، گفت: فرمانداران باید اهتمام ویژه به برنامه های حوزه زنان و خانواده داشته باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حسین مصطفی پور در نشست با مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری‌های شهرستان‌های گیلان با بیان اینکه سند تحول در امور زنان و خانواده برای استفاده از ظرفیت بانوان در دولت سیزدهم تدوین شده است، افزود: برای تحکیم خانواده و استفاده از ظرفیت‌های این قشر باید در کنار تقویت بعد معنوی و فرهنگی از مسائل پژوهشی و علمی نیز بهره مند شد.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه فرمانداران به برنامه‌های حوزه زنان و خانواده، بانوان و دختران، بیان کرد: خداوند متعال زن را دارای جایگاهی ارزشمندی خلق کرده و در جامعه اسلامی نیز مورد احترام بسیار است از این رو هم در خانواده و هم در ادارات و نهادها باید نگاهی والاتر به زنان فراتر از مسائل جاری این قشر باشد.

مصطفی پور با اشاره به نگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مورد زنان، گفت: از دیدگاه امامین انقلاب زن در خط مقدم فعالیت‌ها، حفاظت از انقلاب و مشارکت در برنامه‌ها و طرح‌های مختلف حضور داشته و از این نظر زنان با رویکرد انقلابی در کنار همه مجموعه‌ها برای حل مشکلات جامعه قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ترویج الگو و سبک زندگی اسلامی و حمایت از فعالان اجتماعی و فرهنگی را از دیگر رویکردهای دولت سیزدهم عنوان و اضافه کرد: توجه به رفع آسیب‌های اجتماعی، افزایش نرخ موالید، فرزندآوری، ازدواج جوانان و حمایت از زنان سرپرست خانواده از برنامه‌های مهم حوزه بانوان فرمانداری‌ها با مشارکت آحاد جامعه بویژه جامعه بانوان است که در این راستا از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده می‌شود.

مصطفی پور ادامه داد: دشمن با بهره گیری از همه امکانات و هزینه‌های بالا به دنبال تضعیف بنیان خانواده است که جهاد تبیین در این بخش و در تقابل با اهداف شوم دشمنان نقش ارزشمندی دارد.