حاجتی با اشاره به اینکه اگر امنیت وجود نداشت، امکان تحصیل مناسب برای دانش آموزان نیز وجود نداشت: شکوفایی اقتصادی و سیاسی تنها در سایه امنیت ممکن می شود.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در مراسم قرائت پیام مهر در دبیرستان استعدادهای درخشان شهرستان رشت هفته نیروی انتظامی را به طلایه داران نظم و امنیت تبریک گفت و اضافه کرد: نیروی انتظامی یک نهاد پرتلاش، سختکوش و بی ادعاست.
حاجتی با بیان اینکه هر روز، روز پلیس و امنیت است، تصریح کرد: هفته ناجا تنها بهانه ای برای قدردانی از فعالان عرصه نظم و امنیت است.
وی با اشاره به اینکه اگر امنیت وجود نداشت، امکان تحصیل مناسب برای دانش آموزان نیز وجود نداشت: شکوفایی اقتصادی و سیاسی تنها در سایه امنیت ممکن می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نقش آموزش و پرورش را تربیت یک نسل مستقل دانست و اضافه کرد: مسئولیت پذیری، نظم و تعهد از ویژگی های یک دانش آموز نمونه است.
حاجتی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی تنها به یک مقطع خاص و یک دوره زمانی محدود نمی شود، خاطرنشان کرد: اگر پشتوانه فرهنگی اجرای یک قانون در جامعه وجود نداشته باشد، آن قانون در درازمدت از کار خواهد افتاد.