رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: در دنیای امروز دو ویژگی اصلی سرعت و دقت حائز اهمیت بوده و نمی‌توانیم نسبت به بحث آماری بی‌توجه باشیم.

به گزارش ندای گیلان  از رشت، کیوان محمدی پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با موضوع نقش آمار در برنامه‌ریزی بیان کرد: یکم آبان ماه روز آمار و برنامه‌ریزی در ایران نامگذاری شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان  یکی از وظایف سازمان برنامه و بودجه را توسعه و فرهنگ توسعه عنوان کرد و اذعان داشت: در دنیای امروز دو ویژگی اصلی سرعت و دقت حائز اهمیت بوده و نمی‌توانیم نسبت به بحث آماری بی‌توجه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ توسعه بدون استفاده از عدد، رقم و آمار امکانپذیر نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان بر ترویج فرهنگ توسعه بین مردم تأکید کرد و افزود: فرهنگ توسعه یکی از برنامه‌های موجه و مفیدی است که به آن پرداخته می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نیز در همایش مذکور اظهار کرد: در قرن بیست و یکم تعریف بی‌سوادی تغییر کرده است.

حمید پزشک، آمار را به معنای تجزیه و تحلیل داده ها عنوان کرد و افزود: دیدگاه دیگری به نام بیزی وجود دارد و فلسفه آمار بیزی می‌گوید عدم قاطعیت همه جا وجود دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، با اشاره به اینکه ندانستن استفاده از رایانه به معنای بی‌سوادی در قرن بیست و یکم است، اذعان داشت: استفاده از آمار جزو ویژگی‌های دنیای امروز محسوب می‌شود.