دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان با تأکید بر اینکه باید بپذیریم که میدان سیاست در ایران سیال‌تر و پیچیده‌تر از آن است که بتوان پیشاپیش با قطعیت برای آن نسخه پیچید، گفت: به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان و اعتدالیون هرقدر متحدتر و منسجم‌تر باشند احتمال پیروزی بر افراط‌گرایی بیشتر است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایلنا، علی صوفی استاندار اسبق گیلان و دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در مصاحبه‌ای اعلام کرده که اعتدال می‌تواند از نامزد اصلاحات حمایت کند اما ما از نامزد اعتدال حمایت نمی‌کنیم. وی در این مصاحبه اذعان داشته ایرادی ندارد که جبهه اصلاحات ایران نامزدی را معرفی کند و حزب اعتدال و توسعه نیز از همین نامزد حمایت کند اما برعکسش اتفاق نمی‌افتد که اعتدال و توسعه نامزد معرفی کند و اصلاح‌طلبان از نامزد اعتدال و توسعه حمایت کنند. دراین‌خصوص نظر دبیر حزب اعتدال و توسعه استان گیلان را جویا شدیم.

کیوان محمدی، دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این موضع‌گیری علی صوفی گفت: مهندس صوفی از چهره‌های مبرز گیلان در سطح ملی است و افتخار همکاری با ایشان را در دوره استانداری‌شان داشته‌ام، ایشان برای استان زحمات زیادی کشیدند، پس باید همواره قدردان زحماتشان باشیم. ولی در خصوص موضع انتخاباتی اخیرشان باید قدری تأمل کرد.

محمدی با تأکید بر اینکه در ابتدا باید عرض کنم که حزب اعتدال علی‌رغم ارزیابی‌های فراوان هنوز به موضع قطعی نرسیده و هرگونه موضع‌گیری انتخاباتی مطمئناً در زمان مناسب توسط مسئولان ارشد حزب اعلام خواهد شد، افزود: من صرفاً از موضع شخصی و بر اساس بیش از بیست سال آموزه‌های اعتدالی می‌توانم بگویم که، در هر شرایطی در انتخابات حضور خواهیم داشت و در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن تلاش خواهیم کرد.

دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان خاطرنشان کرد: در وهله دوم در هر انتخابات بیش از منافع حزبی و جبهه‌ای، بر مبنا، محور، منافع و امنیت ملی و صلاح کشور و ملت عمل خواهیم کرد. کاندیدای اصلح چه از عقلای اصلاح‌طلبان یا اصول‌گرایان باشد فرقی نخواهد داشت. البته ناگفته پیداست که در شرایط مساوی اعضای حزب و اعتدال‌گرایان و میانه‌روها مرجح‌اند.

وی افزود: در خصوص نظر جناب صوفی باید عرض کنم که تاریخ تقریباً بیست سال اخیر، نظر ایشان را تأیید نمی‌کند؛ در انتخابات سال ۱۳۸۴ ایشان و دوستان و همفکرانشان با حزب اعتدال و میانه‌روها همراه نشدند و البته بعد از یک دهه عده زیادی صادقانه و متواضعانه اشتباه خود را پذیرفتند .

محمدی یادآور شد: در سال ۱۳۹۲ باتجربه‌ای که از ۱۳۸۴ برجای‌مانده بود، در آخرین لحظات اشتباه خود را تکرار نکردند و با پیوستن به مردم و رأی به کاندیدای حزب اعتدال در پیروزی دکتر روحانی نقش مؤثری داشتند. خدا را چه دیدید، شاید بار دیگر کاندیدای اعتدالیون از جانب قاطبه اصلاح طلبان و ملت مورد توجه قرار گیرد،مهندس صوفی که نماینده همه اصلاح طلبان نیستند!

دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان با تأکید بر اینکه باید بپذیریم که میدان سیاست در ایران سیال‌تر و پیچیده‌تر از آن است که بتوان پیشاپیش با قطعیت برای آن نسخه پیچید، افزود: به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان و اعتدالیون هرقدر متحدتر و منسجم‌تر باشند احتمال پیروزی بر افراط‌گرایی بیشتر است.

محمدی در پایان تصریح کرد: نباید با مواضعی که موجب تفرقه و چنددستگی می‌شود احتمال پیروزی عقلانیت را در مقابل افراط کاهش دهیم و مردم خسته از افراط‌وتفریط را ناامید کنیم. بیش از چهل سال از انقلاب می‌گذرد امروز باید به آن درجه از تجربه، فهم و دانش سیاسی رسیده باشیم که جبهه مقابل ما اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان یا اعتدالیون و میانه‌روها نیستند، افراطی‌گری، جمود و تنگ‌نظری مهم‌ترین تهدید برای کشور، ملت، نظام و انقلاب است.