رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از برگشت ۲ درصد بودجه سال ۹۸ خبر داد و اضافه کرد: تهیه اعتبار و بودجه برای استان ساده نبوده و حیف است که این پول توسط دستگاه‌های اجرایی جذب نشود.

به گزارش ندای گیلان،کیوان محمدی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه سال گذشته، سال سختی برای کشور بوده و شدیدترین تحریم‌ها علیه مردم اعمال شد، اظهار کرد: بودجه ۵۵۳ میلیاردی در نظر گرفته شده، در انتهای سال به ۶۹۲ میلیارد تومان افزایش یافت و پرداخت شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه بودجه هزینه‌ای امسال به ۸۲۸ میلیارد افزایش یافته است، بیان کرد: به دستگاه‌های اجرایی نوید اوضاع بهتر نسبت به سال گذشته را می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی هزار و ۴۲۰ میلیارد در نظر گرفته شده بود که در نهایت به ۸۹۰ میلیارد کاهش پیدا کرد، گفت: یکی از نواقص بودجه کشور بودجه عمرانی است که معمولاً کمتر از بودجه هزینه‌ای بسته می‌شود در حالی که وضعیت مناسب این است که ۸۰ درصد بودجه صرف امور عمرانی شود که عملاً تاکنون تحقق نیافته است.

محمدی با بیان اینکه بودجه عمرانی در امسال به دو هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: اگر این افزایش محقق شود بسیاری از پروژه‌های استان در سال ۱۴۰۰ محقق می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از برگشت ۲ درصد بودجه سال ۹۸ خبر داد و اضافه کرد: تهیه اعتبار و بودجه برای استان ساده نبوده و حیف است که این پول توسط دستگاه‌های اجرایی جذب نشود.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های مختلف طی ماه‌های آینده در گیلان، اضافه کرد: بازگشایی و افتتاح استادیوم‌های ورزشی و اورژانس بیمارستان حشمت طی چند ماه آینده و استخر فرهنگیان در تابستان امسال در دستور کار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ادامه داد: اعتبار گذشته و امسال از ۵۵۳ میلیارد به ۸۲۸ میلیارد افزایش یافته است و نیروهای قراردادی و غیررسمی افزایش حقوق نسبتاً مناسبی را در ۱۴۰۰ خواهند داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های بلند مدت توسعه‌ای گیلان گفت: کشاورزی، صنعت در صنایعی که به زمین کم و تکنولوژی متوسط به بالا نیاز دارد و گردشگری و حمل و نقل و ترانزیت به ترتیب در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای قرار دادند.