مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان گفت: ۵۴۶ هزار مشترک کم مصرف گیلان پاداش دریافت کردند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد تقی مهدی زاده با اشاره به افزایش دمای گیلان و میزان بالای مصرف برق در هفته جاری اظهار کرد: روز یکشنبه هزار و ۸۲۴ مگاوات برق توسط مشترکان مصرف شد که بر اساس آمارها رکورد مصرف برق گیلان شکست.

وی افزود: با وجود ثبت مصرف بالای برق به دلیل همراهی مردم در ساعات اوج مصرف هیچ گونه خاموشی در سطح استان صورت نگرفت.

مهدی زاده با بیان اینکه مشترکان کم مصرفی که نسبت به سال گذشته برق کمتری مصرف کرده بودند پاداش دریافت کردند، گفت: امسال ۵۴۶ هزار مشترک در گیلان ۱۳ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند و انتظار می‌رود با توجه به رعایت الگوی مصرف توسط مردم این رقم در ماهای آینده افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اضافه کرد: بیشترین زمان اوج مصرف مشترکان یک ساعت قبل از اذان ظهر تا چهار ساعت بعد از اذان است و مردم با آگاهی نسبت به زمان پیک مصرف می‌توانند مصرف برق خود را مدیریت کرده و در حد امکان از وسایل غیر ضروری در این ساعات استفاده نکنند.

مهدی زاده با اشاره به کاهش دمای گیلان در روزهای آینده گفت: مردم به کاهش دما توجه نکنند و به دلیل بالا بودن دمای هوا در سایر استان‌ها با مدیریت مصرف برق به سایر هموطنان در کل کشور کمک کنند.