فرمانده سپاه قدس گیلان گفت:سپاه هیچ‌گاه طرفدار جناح‌های سیاسی نبوده و نخواهد بود و باید اعلام کنیم افراد که جناحی هستند هیچ‌گاه مشی زندگی ولی‌فقیه را الگوی خود قرار نداده‌اند.

به گزارش ندای گیلان،سردار محمد عبدالله پور صبح امروز در جمع مدیران خبرگزاری‌های گیلان با اشاره به روحیه امید افزا‌یی انقلابیون در جامعه اظهار کرد: انقلاب ما نظام فعلی دنیا را بر هم ریخته و دنیا نمی‌تواند نقش ایران در تعاملات بین‌المللی را نادیده بگیرد.

وی بابیان اینکه دشمن با تمام قوا با ما می‌جنگد اما نتوانسته تاکنون موفق شوند، افزود: هرکسی درراه خدا بجنگد خدا امر کرده که حامی خواهد بود و از همین رو معجزات فراوانی را تاکنون دیده‌ایم و دشمن پیوسته در حال کار و تلاش برای از بین بردن بنیه اقتصادی، دفاعی، اجتماعی و غیره است و ما در همه‌ی عرصه‌ها رد پای دشمن را مشاهده می‌کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان بابیان اینکه خداوند معجزه‌ای به انقلاب اسلامی به نام ولی‌فقیه به کشور عطا کرده بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های عظیمی در حال خدمت‌رسانی به مردم، سپاه و بسیج است که برنامه‌های طراحی‌شده از سوی ما برای وزرا هم قابل‌اجرا است.

وی بابیان اینکه بیکاری ما بیش از سه میلیونی است که اعلام می‌شود گفت: مشکل کشور معطوف به اشتغال نیست بلکه میلیون‌ها نفر جوان ایرانی آماده به ازدواج بوده که به دلیل بیکاری قادر به تشکیل خانواده نیستند.

عبدالله پور بابیان اینکه ساختار ایجاد اشتغال کشور معیوب است، گفت: بانک‌ها در ایجاد اشتغال بیکار نشسته‌اند و جوابگویی نیاز به کار مردم نیستند و همه مراجع اذعان دارند که سودهای دریافت شده از طرف بانک ربا است و ربا نیز جنگ باخدا است.

وی بابیان اینکه در حوزه اشتغال الگوهای سپاه برگرفته از جنگ است، گفت: هیچ سختی بالاتر از جنگ نیست و باید طرح‌هایی که برای اقتصاد ارائه می‌شود قدرت آن بیشتر از جنگ باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان بابیان اینکه در دوران جنگ مردم زندگی عادی خود را می‌کردند، گفت: در دوران دفاع مقدس کشور جنگ وزندگی عادی را باهم داشت چون مردم جنگ را اداره می‌کردند و اراده مستحکمی داشتند.

عبدالله پور با تاکید بر ظرفیت عظیم بسیج در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس عده سپاه و ارتش بسیار کم بود و مردم با حضور درصحنه‌های نبرد لشکرهای ایجاد کردند و توانستند جنگ را خاتمه دهند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌حل مشکل اقتصاد امروز در دست مردم است، گفت: اگر کمک بسیار کمی از سوی دولت و سازمان‌های دولتی به مردم در روستاها بشود اقتصاد روستا متحول می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه هر جا که کار جدای از مردم باشد، جوابگو نیست، گفت: در 17 استان موضوع سپرده‌گذاری‌های خانگی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و در تلاشیم تا اقتصاد روستا محور را به دست خود مردم مدیریت کنیم.

عبدالله پور بابیان اینکه مدل مدیریت ایران اسلامی فقط ولایت‌فقیه است، افزود: با مدل معاویه حکومت‌های بسیاری را می‌توان اداره کرد اما کسی که با مدل ولایت‌فقیه کشوری را اداره کند، هنر کرده است.

وی بابیان اینکه کشورهای مستکبر در حال چپاول از کشورهای مستضعف هستند، گفت:هیچ‌گاه ایران به خود اجازه نمی‌دهد تا از منافع کشورهای مستضعف چپاول کند بلکه حامی آن‌ها نیز است.

وی بابیان اینکه برخی از صاحبان قدرت به اصل ولایت‌فقیه اعتقاد ندارند، گفت: سپاه هیچ‌گاه طرفدار جناح‌های سیاسی نبوده و نخواهد بود و باید اعلام کنیم افراد که جناحی هستند هیچ‌گاه مشی زندگی ولی‌فقیه را الگوی خود قرار نداده‌اند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تعویق حقوق کارگران شرکت‌ها  گفت: برخی از شرکت‌ها 9 ماه حقوق کارگران را پرداخت نکرده‌اند که این مسئله بسیار تأسف‌بار است.

عبدالله پور بابیان اقدامات عمرانی و خدماتی ارزنده از سوی قرارگاه قرب کوثر سپاه برای مناطق محروم کشور گفت: بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در کشور از سوی قرارگاه کوثر سپاه ساخته‌شده اما ریالی از دولت تاکنون پرداخت‌نشده است.

وی بابیان اینکه روستاها و دهستان‌ها باید زیرساخت‌های آن آماده باشد، گفت: سبک زندگی مردم باید در روستاها اعم از دینی وزندگی روزمره اصلاح شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید خمس و زکات در روستاها جدی گرفته شود، گفت: پرداخت خمس و زکات موجب برکت در زندگی مردم می‌شود و باید موردتوجه همگان قرار بگیرد.

عبدالله پور با اشاره به ساخت مسکن محرومین در روستاهای گیلان گفت: در برخی از روستاها بااینکه اطراف آن‌ها ویلاهای مجلل ساخته‌شده اما افرادی هستند که از حداقل‌های زندگی محروم هستند که انسان از دیدن به آن‌ها شرمنده می‌شود.

وی با اشاره به ساخت منزل محرومین با حداقل هزینه توسط سپاه گفت: خانه‌ای که 50 میلیون هزینه دارد سپاه با 20 میلیون برای محرومین می‌سازد که بسیار ارزشمند است زیرا مدلش مدل دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه کشاورزی گفت: در برخی از باغات شرق گیلان با آبیاری کارشناسی شده میزان برداشت محصول به دو برابر می‌رسد که سپاه هزینه‌های آن را برعهده‌گرفته و طی یک سال آینده به اتمام می‌رساند.

عبدالله‌پور بااشاره به اینکه طرح روستای خودکفا به‌صورت پایلوت در سه شهرستان استان گیلان اجرا می‌شود بیان کرد: روستای درفک رودبار، حویق آستارا و اشکورات رودسر را از روستاهای مذکور است که با همت و تلاش مسئولان، این طرح به‌طور ویژه در استان گیلان اجرا شود.

وی بابیان اینکه برخی‌ها در تلاش‌اند تا سپاه را سیاسی جلوه دهند، گفت: هرکسی با هراندازه از ولی‌فقیه فاصله بگیرد سپاه نیز با آن به همان میزان فاصله خواهد گرفت.

فرمانده سپاه قدس گیلان بابیان اینکه کسی که قرار است به امام زمان خدمت کند باید ولایت‌پذیر باشد، گفت: هر چه که مقام معظم رهبری به آن اذعان دارند باید سرلوحه کار همگان قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان مشکلات اساسی در گیلان وجود دارد گفت: مرغ، روغن، نمک و گوشت گاو ازجمله مواد غذایی هستند که بیشترین مشکلات را برای سلامت جامعه فراهم می‌کنند.

عبدالله پور بابیان اینکه دین الگوی کامل برای آداب زندگی و بهداشتی برای زندگی است، گفت: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که برای تمدن سازی نیازمند توجه مردم هستیم و باید با کشت و صنعت صحیح و اصولی الگوی مصرف خود را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه‌ی مسئولان استان باید انقلاب را محور عملکردهای خود قرار دهند، گفت: سپاه با جناح‌های سیاسی دعوا ندارد و تنها معیار آن با جناح‌های سیاسی انقلاب و مواضع آن است که باید در همه‌جا و برای همه‌ی افراد موردتوجه قرار بگیرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه اعضای و شخصیت‌های سیاسی استان و شهرستان‌ها نباید در مواضع انقلاب سیاسی بازی کنند، گفت: ورود شخصیت‌های سیاسی به مواضع انقلاب و اظهارنظر در رابطه با آن‌ها سم است و ما توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌وجه به سمت تشکیک مواضع صریح انقلاب نروند.

عبدالله پور با تصریح بر اینکه فعالیت سپاه باید به گونه منتشر شود که واقعیت دارد، گفت: فرمانده قرارگاه زیستی استان سپاه است و باید مشکلاتی که در باغات زیتون رودبار و یا تالاب عینک وجود دارد رفع شود و اگر قرار است تلاش‌های سپاه به اسم هرکسی ثبت شود جای نگرانی وجود ندارد.