عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، نزدن ماسک ، برگزاری مراسم و مجالس و میهمانی ها توسط مردم کادر درمان و مجموعه مدیریتی سیستم درمانی گیلان را به ستوه آورده است.

ندای گیلان-یادداشت: جولان مرگبار کرونا دلتا در گیلان این ایام را به روزهای سیاهی برای مردم تبدیل کرده است.
روزهایی پر از حزن و اندوه و وحشت و مرگی که بر تمامی خانواده ها سایه افکنده است.
قدرت عجیب سرایت دلتا ویروس کوید۱۹ چنان زیاد است که افراد مسن را حتی ظرف ۵ روز هم در همین گیلان به کام مرگ کشانده است.

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، نزدن ماسک ، برگزاری مراسم و مجالس و میهمانی ها توسط مردم کادر درمان و مجموعه مدیریتی سیستم درمانی گیلان را به ستوه آورده است.

فشارهای بی امانی که امروز بر روی دوش کادر مدیریت درمان در بخشهای مختلف سراسر استان گیلان است رمقی را برای آنان باقی نگذاشته که در همین راستا به دکتر ارسلان سالاری رئیس و دکتر دهنادی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌توان لقب سرداران نامدار جبهه سلامت گیلان را داد که با کمترین امکانات موجود دلاورانه در حال جنگ با این ویروس منحوس هستند.

اینان سرداران ایستاده در غبار بی تدبیری مسئولان و مردم و مسافران بی ملاحضه ای هستند که با امکانات ناچیز و فرسوده درمانی استان گیلان تمام تلاش خود را بکار بسته اند تا بتوانند نفسی را به جان بی رمق بیماران کرونایی برگردانند، تا فرزندان بیشتری یتیم نگردند و خانواده های بیشتری داغ عزیزان خود را نبینند.
در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ که همزمان با آغاز پاندمی کرونا در ایران بود ۱۸۰۰ بیماری در بیمارستانهای گیلان بستری بودند که مقامات کشوری زیادی نیز برای مدیریت این بحران به گیلان آمدند، اما امروز که مردادماه ۱۴۰۰ است این عدد بیمار درگیر کوید۱۹ دلتا در گیلان از مرز ۴۰۰۰نفر هم گذشته اما هیچ مقام کشوری نیز به گیلان نیامده و به مرگ و میر روزانه مردم توجهی ندارد!
اما علی رغم تمام تلاشها، بدلیل انتشار بسیار گسترده دلتا ویروس وحشی کرونا، گیلان ما روزانه عزیزانی را از دست می دهد که بدلیل پر شدن ظرفیت ها و پیش روی بسیار سریع بیماری کاری از دستشان ساخته نیست و کادر بی رمق و خسته درمان، با غم و اندوه باید ماسک های اکسیژن را از روی صورت آنها برداشته و تخت ها را برای دیگرانی که در انتظار حتی اکسیژن خالی هستند خالی کنند و به دیار باقی بشتابند.

امیدواریم دولت رئیسی و ستاد ملی کرونا دولت و همچنین وزیر بهداشت تازه نفس جان مردم را الویت و مقدم بر همه امور بداند که در همین راستا نیز صحبت های امروز رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد مجلس به وزرا امید بخش بوده که به موضوع کرونا را برنامه اصلی دولت عنوان نمود.
قطعاً در شرایط کنونی واردات واکسن هایی با مقاومت بالا انتظار همگانی از دولت است که امید داریم این مهم با سرعت محقق گردد.