کوچکی نژاد گفت: برنج با حمایت های بیشتر دولت تدبیر و امید همانند گندم، می تواند در ایستگاه خودکفایی متوقف شود و فاصله ای با این مرز ندارد.

به گزارش ندای گیلان؛جبار کوچکی نژاد در گفت و گویی ، در مورد وضعیت کشاورزی استان گیلان، اظهار کرد: کشاورزی در استان با برخورداری از ظرفیت های غنی در بحث اراضی کشاورزی و شالیزار ها از شاخص های گیلان به شمار می رود.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: گیلان بخش عمده ای از نیاز کشور به برنج را تأمین کند و ایران درصد کمی نیاز به واردات برنج خارجی دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید براینکه  مقام معظم رهبری چند سال گذشته سند چشم انداز ۲۰ساله را ابلاغ کردند، اضافه کرد: طبق محتویات این سند مهم کشاورزی باید به مرز خودکفایی برسد.

کوچکی نژاد ادامه داد: برنج با حمایت های بیشتر دولت تدبیر و امید همانند گندم، می تواند در ایستگاه خودکفایی متوقف شود و فاصله ای با این مرز ندارد.

وی واردات برنج خارجی را یکی از زخم های کهنه بر چهره تولید ملی برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه نه تنها در حوزه برنج بلکه در حوزه کالاهایی که تولید مشابه آن در داخل وجود دارد و واردات صورت گرفته ، شاهد این معضل بودیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه چایکاران باز هم چشم به دست دولت دارند تا مابقی مطالبات آنها پرداخت شود، گفت: دولت نباید مطالبات چایکاران را به تأخیر بیندازد./کاسپین