دوازدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با محوریت بررسی موضوعات فرهنگی اجتماعی مرتبط با پیاده راه فرهنگی برگزار شد

به گزارش ندای گیلان از رشت، دوازدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا برگزار گردید. در آغاز جلسه نادر حسینی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با تسلیت فرارسیدن روز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم شخصیت حضرت فاطمه اخری سلام الله علیها را نیز به همگان معرفی کنیم تا از مظلومیت حرم مطهره با انجام برنامه هایی همچون برگزاری کنگره بزرگ این حضرت کم کرده و بتوانیم در دنیا و آخرت شرمنده ایشان نباشیم.

وی با اشاره به ساخت پیاده راه فرهنگی شهر رشت برخی نواقص پیاده راه را عنوان نموده و با توجه به عبور و مرور تعداد زیادی از شهروندان در این پیاده راه ،خواستار مشارکت همه صاحب نظران در راستای رفع این نواقص و ایجاد فضای رو به رشد جوانب فرهنگی و هنری و اجتماعی شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر با اشاره به ظرفیت‌های پیاده راه فرهنگی برای انجام برنامه های فرهنگی اجتماعی، درگیری های مختلف و انجام برنامه‌های بدون اخذ مجوز از نهاد های مربوطه را از معضلات موجود بر شمرد.
حسینی با اظهار اینکه کمیسیون فرهنگی با برگزاری جلسات از مشورت همه سلایق استفاده کرده و مطالبه برای اجرای بهترین برنامه ها را از مدیریت شهری و نهادهای مربوطه خواهد داشت.
علیرضا تاج شهرستانی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی نیز با اشاره به نقاط مثبت پیاده راه فرهنگی، عنوان نمود باید از خود سوال کنیم که منظورمان از فعالیت فرهنگی در فضای پیاده راه چیست؟
در حال حاضر پیاده راه فرهنگی فقط به صورت تک بعدی به پیاده راه اقتصادی بدل شده است و متاسفانه هیچ تعریفی برای ظوابط نحوه فعالیت اقتصادی در پیاده راه وجود ندارد .
وی با اظهار اینکه باید اول نهاد شهرداری مشخص کند که پیاده راه را قرار است به چه شکل تعریف کند . آیا پیاده راه فرهنگی اجتماعی میخواهیم یا صرفا پیاده راه اقتصادی میخواهیم .
باید مقوله اقتصاد توجه ویژه داشته باشیم زیرا لازمه بستر سازی برای انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی برخورداری از شرایط اقتصادی و بودجه ای مناسب میباشد .
وی در آخر بر لزوم انجام کارهای فرهنگی با رویکرد بلندمدت در راستای رشد بنیان خانواده تاکید نمود و اهمیت نقش بانوان که در آینده مادران سرزمین ما هستند و نقشی کلیدی در تعلیم و تربیت و فرهنگ سازی جوانان آینده سرزمین ما دارند .
هادی رمضانی رییس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در ادامه اظهار داشت: با توجه به تعریف پیاده راه فرهنگی که بسیار جامع می‌باشد ،پیاده راه فعلی با نواقص متعدد زیست محیطی ،اقتصادی و ترافیکی پیاده‌ راه مورد هدف ما نبوده و با عدم رفع کمبودها و نواقص موجود ممکن است به تهدیدی برای شهر تبدیل شود.
وی با انتقاد از فضای موجود تحت عنوان پیاده راه فرهنگی ،خلاء های فرهنگی و اجتماعی موجود در این فضا را زمینه ساز مشکلات عمیق اجتماعی دانست که باید با برنامه‌ریزی مدون به سمت رفع این مشکلات حرکت نمود.