اعضای شورای رشت با لایحه کمک پانصد میلیون تومانی شهرداری رشت به منظور برگزاری همایش پیرغلامان حسینی که طی ماه جاری در رشت برگزار می‌شود موافقت کردند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر امروز در یکصدمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به حضور شهردار رشت در جلسات شورا اظهار کرد: رحیم شوقی پیش از انتخاب شدن در جایگاه شهردار رشت وعده داده بود که در تمامی جلسات شورا به عنوان یار دوازدهم شورا حضور داشته باشد و برای رفع مشکلات شهر نیز تمام قوا و تلاش خود را به کار می‌گیرد که الحق والانصاف تا کنون نیز این چنین عمل کرده است.

وی با گرامی داشت آغاز هفته دفاع مقدس افزود: افرادی هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس به واسطه مجروحیت، سالهاست که در بستر بیماری هستند و برای تمام این عزیزان شفای عاجل و برای شهیدان گرانقدر علو درجات از درگاه باریتعالی آرزومندم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اعزام یکهزار کامیون اجناس مختلف توسط مردمان شریف رشت و گیلان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بیان کرد: یاد و خاطره شهید احسانبخش نماینده ولی فقیه که در آن دوران نقش موثری در یاری رساندن به جبهه‌ها داشتند را گرامی می‌داریم.

کارگرنیا با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید افزود: سال تحصیلی خوب و پُر باری را برای تمامی دانش آموزان و دانشجویان سراسر ایران اسلامی بالاخص فرزندان عزیز رشت آرزو دارم.
وی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) بیان کرد: پیشاپیش سالروز آغاز امامت مهدی موعود (عج) را تبریک می‌گویم و ان شاا هر چه سریعتر زمینه‌های ظهور آن امام همام مهیا شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک پیشاپیش هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی افزود: آتش نشانان غیور و شجاع شهر رشت همواره در زمان وقوع حوادث و آتش سوزی با غیرتی مثال زدنی به قلب حادثه می‌روند و با ایثار و فداکاری جان و مال همشهریان را نجات می‌دهند و در این راستا به پاس قدردانی از تمامی ایثار این عزیزان، برنامه ریزی‌هایی توسط کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت در دست انجام است که با همراهی شهرداری رشت ان شاالله به زودی اجرایی می‌شود.
کارگرنیا با اشاره به بارندگی‌های اخیر در سطح رشت و گیلان تصریح کرد: با شروع بارندگی شاهد آبگرفتگی در برخی از نقاط شهر بودیم و با حضور میدانی شهردار و کارگران خدوم شهرداری رشت تلاش فراوانی به منظور رفع این آبگرفتگی‌ها انجام شد، که متاسفانه یکی از دلایل این آبگرفتگی بی‌توجهی پیمانکاران حوزه آسفالت است که در زمان اجرای آسفالت گاهی به اشتباه ورودی‌ها و خروجی‌ها مسیر آب نیز تحت پوشش آسفالت قرار می‌گیرد و برخی پیمانکاران نسبت به بازگشایی آن بی‌دقتی دارند و انتظار می‌رود با تاکیدات شهردار رشت، دقت بیشتری در این باره انجام شود.

وی با بیان اینکه فاضلاب‌های شهری در رشت دچار فرسودگی شده است افزود: در برخی از مسیرها با توجه به اینکه منازل مسکونی جدید احداث شده است و مدخل فاضلاب گنجایش حجم جدید را ندارد و همین موضوع منجر به افزایش مشکلات آبگرفتگی می‌شود.

استفاده از تمام ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: هنوز لایحه مربوط به نرخ سرویس‌های مدارس به شورا ارائه نشده است و انتظار می‌رود شهرداری رشت با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها ناوگان اتوبوسرانی به منظور ارائه خدمات به مردم بالاخص دانش آموزان عزیز به ویژه در ساعات شروع و پایان فعالیت مدارس استفاده کند تا با توجه به مشکلات معیشتی خدای ناکرده به خانواده‌ها هزینه‌های مضاعف تحمیل نشود.
اعضای شورای رشت با لایحه کمک پانصد میلیون تومانی شهرداری رشت به منظور برگزاری همایش پیرغلامان حسینی که طی ماه جاری در رشت برگزار می‌شود موافقت کردند.

رفع مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی

کارگرنیا با اشاره به اینکه در خصوص ساخت و سازهای نسقی در سطح شهر باید تمامی دستگاه‌ها همراهی داشته باشند بیان کرد: برخی از شهروندان رشت با توجه به مباحثی که اخیرا پیرامون ساخت و سازهای نسقی اعلام شده بود، نسبت به انجام ساخت و ساز در زمین‌های نسقی اقدام کردند اما متاسفانه در حال حاضر این اقدام با مشکلاتی مواجه شده است و انتظار داریم در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رفع این مشکل اقدام و نگرانی شهروندان از این بابت برطرف شود.

انجام تفریغ بودجه ادوار گذشته شورا در دوران فعالیت شورای ششم رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شورای ششم به لحاظ مبحث تفریغ بودجه جزو به روزترین شوراهای اسلامی شهر هستند افزود: شورای ششم رشت زمانی که فعالیتش را آغاز کرد به لحاظ تفریغ بودجه بسیار عقب بود و تفریغ بودجه سال ۹۲ هنوز انجام نشده بود و با شروع فعالیت شورای ششم تمامی تفریغ بودجه‌های شورا انجام و در حال حاضر جزو به روز‌ترین شوراها در این حوزه هستیم.

تفریغ بودجه شورای رشت انحراف ندارد

مسئول حسابرسی بودجه شورا و شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: سه نوع اظهار نظر پیرامون بودجه شورا انجام می‌شود که شامل مقبول، مشروط و مردود است و تامین بودجه شورا صد در صد توسط شهرداری رشت انجام می‌شود و با حسابرسی انجام شده برای تفریغ بودجه شورای رشت اظهار نظر مقبول در نظر گرفته شد.

آرش شفقت با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ شورای رشت هیچ گونه انحراف بودجه‌ای مشاهده نشده است افزود: پیرو این مهم گزارش مربوطه در این باره نیز تحت اظهار نظر مقبول قرار گرفت.

احداث سرویس بهداشتی بازار رشت در مهر ماه به پایان می‌رسد

شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ادعای اینکه شهرداری رشت گل و بلبل است را ندارم اظهار کرد: در تلاشیم تا پروژه‌ها با سرعت و کیفیت اجرایی بشود و یقین می‌دانم با همراهی اعضای شورا اتفاقات خوبی شهری در رشت رقم می‌خورد.

رحیم شوقی به احداث سرویس بهداشتی در بازار رشت اشاره کرد و گفت: تا آخر ماه سال جاری عملیات احداث سرویس بهداشتی بازار رشت به اتمام می‌رسد.