رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت گفت: مجموعه مدیریت شهری در حال حاضر درگیر بررسی ردیفهای درآمدی و هزینه‌ای بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت گفت: مجموعه مدیریت شهری در حال حاضر درگیر بررسی ردیفهای درآمدی و هزینه‌ای بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ است. شورای شهر در تلاش است تا ابعاد مختلف ظرفیت مدیریت شهری را در بخش درآمدزایی برای تحقق بودجه ۲ هزار میلیاردی، به کار گیرد. در صورت تحقق این بودجه رشد قابل محسوسی را از حیث درآمد و هزینه در سال ۱۴۰۱ شاهد خواهیم بود.

نادر حسینی با اشاره به نگاه ویژه اعضای شورا به مقوله فرهنگ در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت تصریح کرد: هر چقدر در حوزه فرهنگی کار شود باز جای کار بیشتر وجود دارد اما با توجه به نگاه اعضای شورا به مقوله فرهنگ و با در نظر گرفتن ظرفیتی که در بودجه وجود داشت، رشد قابل توجه ای برای موضوعات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با محوریت محله محوری در بودجه سال ۱۴۰۱ را شاهد هستیم.
وی با تاکید بر لزوم حفظ بناهای تاریخی در اختیار شهرداری افزود: مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی مانند عمارت بلدیه، عمارت فرهنگ و هنر و عمارت میرزا خلیل به عنوان خانه اولین شهردار رشت، از دیگر مواردی است که با نظر و تاکید اعضای شورا در بودجه سال آتی در نظر گرفته شد.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به لزوم همکاری تمام ارگان‌‌ها در آذین بندی ساختمان ارگان مربوطه، تصریح نمود: در اعیاد و ایام سوگواری انتظار می‌رود تمام ارگانها نسبت به آذین بندی ساختمان‌های خود اقدام کند. با توجه به ایامی که تا نیمه ماه رمضان وجود دارد سازمان سیما و منظر با همکاری حوزه روابط عمومی و سازمان فرهنگی و با استفاده از ظرفیت هیات‌های مذهبی می‌تواند از الان شهر را برای جشن‌ها و اعیاد در این بازه زمانی آذین بندی کند.
رییس اداره زیبا سازی سازمان سیما و منظر شهرداری رشت با تاکید بر لزوم همکاری ارگان‌های دولتی در آذین‌بندی ساختمان‌ها و محوطه اداری خود افزود: در حالی که سازمان سیما ومنظر باید انرژی و توانایی خود را برای آذین بندی شهر به کار گیرد اما بخشی از انرژی سازمان سیما و منظر در اعیاد و سوگواری معطوف به آذین بندی ساختمان‌های ارگان‌های دولتی است.
بابک صفری با اشاره به اقدامات سازمان سیما و منظر در دهه فجر گفت: سازمان سیما و منظر جهت مناسب سازی فضای بصری شهر رشت اقدام به نصب ریسه‌های طرح پرچم ایران در ۲۱ میدان اصلی شهر، نصب ۶۰۰ عدد پرچم‌های دهه فجر در بلوار‌ها، آذین بندی پیاده راه فرهنگی، نصب ۲۰ عدد بنرهای استندی با طرح دهه فجر، نصب ۳۰۰ عدد بنرهای واتر بند طرح دهه فجر و … کرد.