رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: درگذشت عالم مجاهد آیت‌الله امینیان ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکر فقاهت و حوزه‌های علمیه است.

ندای گیلان:رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: درگذشت عالم مجاهد آیت‌الله امینیان ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکر فقاهت و حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز با صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: درگذشت عالم مجاهد فقیه نستوه آیت‌الله امینیان ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکر فقاهت و حوزه‌های علمیه است.

وی در ادامه پیام خود آورده است: این عالم صمدانی در زمره نخستین شاگردان حضرت امام خمینی(ره) بود که در صف مبارزه با رژیم طاغوت با درایت و مجاهدت وصف‌ناپذیر خود توده‌های مردم ایران و گیلان را آگاه کرد تا با نقش پرثمر خویش در پیروزی انقلاب اسلامی صفحه‌ای درخشان از سخت‌کوشی را در تاریخ معاصر ثبت کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان درباره حضور پرثمر آیت‌الله امینیان در صف جهاد و شهادت تصریح کرد: تقدیم فرزند دلبندشان، قامتِ بلندی از تقوا، فضیلت و همراهی با ولایت، او را به الگویی برای نسل امروز و فردا معرفی کرد.

وی در ادامه پیام خود اضافه کرده است: این دانشمند با فضیلت کلاس‌های حوزه علمیه را در پیوند با دانشگاه متجلی ساخت تا مصداق بارز پیوند حوزه و دانشگاه شود و تولیت نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان از جمله شاخصه‌های دوران پربرکت حیات این استاد حوزه و دانشگاه بوده است.

اشجری در بخش دیگری از پیام ذکر کرده است: مرحوم آیت‌الله امینیان چراغ فروزان علم و اجتهاد در گیلان و روشنایی بالنده از اجتهاد و فقاهت در حوزه‌های علمیه بوده و این عالم ربانی و فقیه صمدانی میراثی گرانبها از آیات عظام و مرجعیت جهان تشیع بوده و در هدایت نفوس و افکار مردم گیلان هرگز از پای ننشست و با تمام تلاش خود در راه گسترش معارف اسلامی و سیرت ائمه اطهار (ع) همت کرد.

وی در پیام خود اضافه کرده است: ابعاد برجسته شخصیت این فقیه وارسته نیازمند تدقیق و بررسی‌های بیشتر است، ایشان در زمره فقیهانی بود که همواره بر استقلال و خودباوری مردم تأکید داشتند و آثار قلمی و قدمی آیت‌الله امینیان تا همواره تاریخ این مرز و بوم پاینده خواهد ماند.

این مسئول در پایان پیام خود ذکر کرده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان درگذشت مجاهد وارسته، عالم صمدانی حضرت آیت‌الله امینیان را به مقام معظم رهبری، خانواده‌های معظم شهدا و مردم گیلان تسلیت عرض می‌کند و بدون تردید درگذشت این بزرگ مرد وارسته که به‌عنوان فقیهی مجاهد در تحقق حرکت توفنده مردم ایران در انقلاب اسلامی بوده، داغی جانسوز برای عاشقان ولایت و رهروان طریق مرجعیت و فقاهت است، از خداوند متعال برای آن عالم وارسته آرزوی غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.

فارس