رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت:دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست با یک نگاه کارشناسی ، توجه به مسائل زیست محیطی را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، نهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درد انشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از رؤسای واحد های دانشگاهی و شوراهای تخصصی استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
علیرضا امیرتیموری در این جلسه گفت: آزادگان توانستند در سال هاي اسارت وزجر و شكنجه ، روح و روان و جسم خود را، توفنده و مقاوم حفظ كنند و تقوا و مردانگي خود را مضاعف نمايند تا در بازگشت به ميهن برای همگان در صحنه هاي مختلف اجتماعي، سرمشق و نمونه اي باشند و  آرامش امروز ما را مدیون رشادت ها و شجاعت های این عزیزان هستیم.
 دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلانبا برشمردن شرایط خاص حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به هجمه های موجود بر علیه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین مجموعه علمی و حضوری جهان و بالا بودن هزینه های موجود باعث خواهد شد تا دانشگاه وارد عرصه جدیدی گرددکه ما به عنوان یک دانشگاهی وظیفه داریم  با صبوری ، همکاری و همدلی در جهت رسیدن به اهداف عالی دانشگاه کوشا باشیم.
 امیرتیموری، افزود: باید جلوی کسانی را که به خود اجازه می دهند  تا بر علیه خاندان بزرگوار امام راحل (ره) و مؤسسین دانشگاه آزاد اسلامی که این دانشگاه را تأسیس و پشتیبانی کرده و از این دستآورد بزرگ انقلاب اسلامی حفاظت کردند، اظهار نظر کنند گرفته شود و باید تمام تلاش خود را بکار بندیم تا از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در مقابل زیاده خواهی افرادی که در مقابل دانشگاه هستند  حفاظت کنیم.
دبیر هیأت امنای استان گیلان تأکید کرد:  دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی اجازه نخواهند داد تا این افراد به خود اجازه دهند تا به مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی و مؤسسینی که با تلاش فراوان بستر سازی لازم را بوجود آورده تا این مرکز علمی به عنوان یکی از مراکز دانشگاهی به جهانیان معرفی و مطرح شود، توهین کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تقدیر از موفقیت های اخیر ساها در استان گیلان، با برشمردن اهمیت ساها در کشور اذعان داشت: ما باید بتوانیم تا این مجموعه عظیم را که توانایی ارائه خدمات تخصصی بسیار مناسب را در کشور و استان با توجه به ظرفیت های موجود دارد را در واحد های دانشگاهی تقویت کرده و بتوانیم این خدمات را به بیرون از دانشگاه ارائه دهد که انشاالله شاهد آن باشیم تا با افزایش  خدمات دهی بیشتر آزمایشگاهی به بیرون از دانشگاه در جهت جلب رضایت هرچه بیشتر جامعه کوشا باشیم.
 امیرتیموری با اشاره به تغییر نگرش جامعه به دانشگاه آزاد اسلامی ، خاطر نشان کرد: با تلاش همکارانمان در استان گیلان،  نگاه به دانشگاه آزاد اسلامی تغییر یافت و ورود به دهه کیفیت ، باید بتوانیم مراکز رشد را گسترش داده و با ترغیب دانشجویان و اساتید به تأسیس شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور، جهت رفع نیاز مندی های استان گیلان فعالیت کنیم.
این مقام مسئول یادآور شد: معاونین آموزشی واحد ها ی استان گیلان باید بکوشند تا مشخصات اعضای هیأت علمی تمام وقت ، نیمه وقت و حق التدریس در زمان تعیین شده در سایت معاونت آموزشی دانشگاه ثبت گردد تا از بروز اشکالات احتمالی جلوگیری گردد.
 امیرتیموری با تقدیر از واحد های دانشگاهی برگزار کنندگان جشنواره « آشتی با طبیعت » در استان گیلان تصریح کرد: سلسله فعالیت های انجام شده در جشنواره « آشتی با طبیعت » که در شهریور ماه سال جاری نهایی شده و دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست با یک نگاه کارشناسی ، توجه به مسائل زیست محیطی را در دستور کار خود قرار داد.
در ادامه شهاب شریعتی ، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان  نیز با اشاره بر وجود  بستر های لازم گردشگری در استان گیلان، اذعان داشت: واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان با توجه به وجود جاذبه های توریستی منحصر بفرد در این استان در صورت داشتن امکانات لازم می توانند در زمینه گردشگری اقدام کنند.
وی ادامه داد: داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با توجه به شروع به کار سایت دانشگاه آزاد اسلامی به آدرسwww.azmoon.org  و تنوع رشته های جذاب و آینده نگر موجود در این دانشگاه نسبت به ثبت نام بموقع در دانشگاه ازاد اسلامی اقدام کرده همچنین  واحد های دانشگاهی استان باید با تبلیغات مناسب و شناساندن رشته های موجود  در جهت هدایت تحصیلی مناسب علاقه مندان به ادامه تحصیل در این دانشگاه  اقدام کنند.
همچنین  سهراب کردرستمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز در ابتدای جلسه ضمت خیرمقدم به حاضرین، گزارش مبسوطی از مجموعه فعالیت های این واحد دانشگاهی را ارائه داد و در پایان هر یک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را راجع به مسائل مطروحه ارائه کردند.