فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که قشر کارگری کشور سرمایه های ارزشمند، عزتمند و توانمند نظام در مقابله با شیطنت های تحریمی و اقتصادی دشمنان می باشد، اظهار داشت: لازمه رسیدن به اشتغال پایدار و شکست استکبار در جنگ اقتصادی ظالمانه‌ای که علیه نظام اسلامی به راه انداخته‌، حمایت مستمر از کارگران می باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر حمیدرضا امام پناهی در نشست ظهر امروز (پنجشنبه) با اعضاء هیات اجرایی تشکیلات گیلان خانه کارگر، با اشاره به نقش این تشکیلات به عنوان یک تشکل بزرگ کارگری در ارتقاء رفاه کارگران و کمک به بهبود شرایط کار، گفت: توجه به معیشت و رفع دغدغه‌های این قشر زحمتکش، موجب افزایش کیفیت تولید و بهره وری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با یادآوری عزم جدی دولت سیزدهم در بهبود معیشت جامعه کارگری و تاکید بر ارزش بالای زحمات کارگران، گفت: کار کردن نوعی عبادت است و حمایت از کارگران ارزش است؛ زیرا دستیابی به اشتغال و توسعه پایدار و  همچنین رشد اقتصادی کشور، در گرو حمایت از کارگران و رفع مشکلات این بخش مهم از جامعه می باشد.

وی افزود: امروز در میانه میدان نبرد اقتصادی با دشمنان، کارگران در خط مقدم دفاع از سنگر اقتصادی قرار داشته و نیروی محرکه قطار توسعه کشور می باشند.

امام پناهی با ذکر این نکته که انتقال تجربیات ذی قیمت حدود ۸۰ هزار نفر کارگران بازنشسته رشت به نسل جوان کارگری شهرستان، می تواند به عنوان دوره های آموزشی سودمندی مطرح باشد؛ خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت مدیران استانی و نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی، نسبت به رفع مشکلات کارگران گام‌های موثری برداشته شود.

در پایان این نشست، فرماندار رشت با حضور در کلاس های مهارت آموزی و آموزشی برگزار شده توسط تشکیلات خانه کارگر گیلان، از نزدیک با مربیان و کارآموزان به گفتگو پرداخته و در جریان روند برگزاری کلاس ها قرار گرفت.

گفتنی است کلاس های مهارت آموزی تشکیلات خانه کارگر گیلان که با هدف آموزش و ارتقاء سطح مهارتی کارگران، بازنشستگان و خانواده های آنان و بصورت رایگان برگزار می گردد؛ پس از فروکش نمودن شدت همه‌گیری ویروس کرونا، فعالیت خود را از سر گرفته و از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون موفق به برگزاری دوره های مهارت آموزی برای حدود ۷۰۰ نفر گردیده است.