رئیس شورای اسلامی شهر رشت با حمایت از تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت گفت: بر اساس شیوه نامه ای که به تمامی دستگاه ها از جمله شهرداری رشت ابلاغ شده است نیروهای شهرداری رشت مشمول شیوه نامه قانونی ایثارگران باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند .

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه ای که پیرامون تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در شهرداری رشت در ساختمان جلسات شورا برگزار شد اظهار کرد: دغدغه های خانواده ایثارگر شاغل در شهرداری رشت در این باره بحق است و آینده خدمتی شان با این شیوه نامه ای که اخیرا مصوب شد گره خورده است.

  وی با بیان اینکه با مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری گیلان پیرامون این آئین نامه صحبت کرده ام افزود: وی اعلام کرد که هیچ مخالفتی از این بابت در استانداری گیلان وجود ندارد و شهرداری می تواند بر اساس شیوه نامه مصوب پیرامون تبدیل وضعیت این نیروها اقدام کند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بندهایی از این شیوه نامه بسیار کلی است تصریح کرد : برخی از شهرداری های کشور با نگاه مثبت به این موضوع در حال انجام این فرایند هستند و برخی دیگر از شهرداری ها نیز به شدت با اجرای این شیوه نامه مخالفت کرده اند و تعدادی از شهرداری ها از جمله شهرداری رشت با طرح پرسشهای مختلف به کندی حرکت می کنند، و برای هر اقدامی دنبال مجوز هستند، در صورتیکه ائین نامه ها و بخشمامه های متعدد روند کار را مشخص کرده است.
  وی با تاکید به اینکه استانداری گیلان صراحتا اعلام کرده است که تمامی افراد ایثارگر بر اساس ضوابط اعلام شده در شیوه نامه مصوب ،مشمول این قانون می شوند افزود: نیروهایی بصورت شرکتی در شهرداری رشت مشغول فعالیت بوده و دارای ضوابط اعلام شده پیرامون شیوه نامه ایثارگران هستند که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند و درصورت عدم وجود پست بلاتصدی، دستگاه مجری می تواند نسبت به پیشنهاد پست های سازمانی جدید اقدام کند .
 نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه همه در اجرای این شیوه نامه متفق القول هستیم اظهار کرد: این شیوه نامه برای تمامی دستگاه ها و شهرداری های کل کشور ابلاغ شده و در بسیاری از دستگاه ها نیز اجرایی شده است.
مجید عزیزی با بیان اینکه نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت نیز باید بر اساس این شیوه نامه تعیین تکلیف شوند افزود: این حق قانونی این نیروها است و نباید در اجرای آن کم کاری شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با تاکید به ارسال هر چه سریعتر لیست نیروهای شهرداری رشت مشمول قانون ایثارگری به استانداری گیلان اظهار کرد: عدم اجرای این شیوع نامه ترک فعل محسوب می شود و یقینا می تواند برای عاملین این اقدام مشکلات حقوقی و قضایی به همراه داشته باشد.
   سید شمس شفیعی با بیان اینکه در صورت عدم وجود پست سازمانی ، دستگاه مرجع می تواند نسبت به تعریف پست جدید برای این نیروها اقدام کند افزود: همه ساله تعدادی از نیروهای شهرداری رشت بازنشسته می شوند و شهرداری می تواند این افراد را در آن جایگاه ها معرفی کند.
وی با اشاره به اینکه استنباط غلط از این شیوه نامه موجب تضییع حق نیروهای شهرداری می شود بیان کرد: ما قصد نداریم که بگوئیم در شهرداری رشت در این باره کارشکنی انجام شده است اما وقتی استانداری پاسخ مکاتبات متعدد شهرداری را در این باره نمی دهد ، بیانگر آن است که شهرداری باید به شیوه نامه تمکین کند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت نیروهای مشمول قانون ایثارگری به تمامی دستگاه ها ابلاغ شده است اظهار کرد: ما بدهکار خانواده ایثارگران هستیم و باید با جدیت این موضوع را دنبال کنیم.
مسعود عباس نژاد با بیان اینکه بسیاری از دستگاه ها این اقدام را انجام داده اند افزود: تعیین تکلیف نشدن این موضوع در شهرداری رشت نشانه عدم اراده در شهرداری است و گویا برخی تمایل ندارند این اقدام برای پرسنل ایثارگر شهرداری رشت اجرایی شود.
وی با انتقاد از بروکراسی پیچیده و بدون نتیجه پیرامون شیوه نامه تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در شهرداری رشت تصریح کرد:یک راننده اتوبوس به واسطه نزدیکی با یک عضو شورا شهردار منطقه می شود اما حالا که قرار است خدمتی به خانواده ایثارگر انجام دهیم برخی به دنبال اما و اگرها هستند.
عباس نژاد با تاکید به اینکه برخی تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری رشت را زنگ خطری برای خودشان می دانند افزود : گویا برخی نگران این موضوع هستند که با تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری ، ممکن است جایگاه های مدیریتی خود را از دست دهند و به همین علت پیگیری انجام این قانون نمی شوند.
رضا عاشری عضو شورای شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه نامه شهرداری رشت از استانداری باید رسما پاسخ داده شود اظهار کرد: تصمیم شورا درباره تعیین تکلیف نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت بر اساس شیوه نامه جدید لازم الاجرا است .