فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که هدف دولت سیزدهم حل اساسی و بنیادین مشکلات حوزه تولید است، اظهار داشت: گام های محکم مجموعه فرمانداری رشت در حمایت از فعالین عرصه تولید و با هدف استمرار اشتغال پایدار، ادامه خواهد یافت.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمیدرضا امام پناهی با همراهی مدیرکل تامین اجتماعی استان و رئیس کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های استان گیلان و معاونین فرمانداری در جلسه رفع موانع تولید شرکت پشمبافی ایران برک با اشتغالزایی ۱۷۶ نفر و تولید روزانه ۲۰۰۰ متر و فعال در زمینه های ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و دوزندگی؛ با اشاره به اراده خلل ناپذیر دولت سیزدهم در حل مسائل و موانع پیش روی تولید، اظهار داشت: هدف دولت حل اساسی و بنیادین مشکلات حوزه تولید است.

 فرماندار رشت با تاکید بر اینکه سیاست کلی نظام و دولت در زمینه تولید، نگاه به سمت تولیدات داخلی است و تقویت این بخش از اقتصاد است، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا در نزدیک ترین زمان ممکن به همراهی استاندار محترم بازدیدی دوباره از کارخانه ایران برک انجام پذیرد.

وی با ذکر این نکته که عمده مشکلات کارخانه ایران برک در زمینه بدهی معوق به تامین اجتماعی است، گفت: در این مورد با توجه به شناختی که از جدیت استاندار محترم در راستای کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی سراغ داریم، از مساعدت ایشان برای پیگیری موضوع تا حصول نتیجه در سطح ملی استفاده خواهد شد.

فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که دولت با تدوین برنامه‌هایی با سمت و سوی عملگرایانه و بدور از شعار به دنبال تحقق حداکثری وعده ها ‌است، ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه ما را به یقین رسانید که در جنگ اقتصادی باید برای حضور در صحنه‌های بین‌المللی، روی پای خود بایستیم.

نماینده عالی دولت در مرکز استان همچنین در جلسه رفع موانع تولید شرکت کاشی خزر، فعال در زمینه تولید انواع کاشی با اشتغالزایی ۲۱۰ نفر و تولید روزانه ۱۰ هزار متر، عمده مشکلات این واحد تولیدی را بدهی های معوق به بانک‌ها، شرکت‌ توزیع برق، تقاضای تقسیط بدهی به تامین اجتماعی و نیاز به استفاده از تسهیلات بانکی جهت استمرار و گسترش فعالیت عنوان و اظهار داشت: مجموعه فرمانداری رشت در طی بازدید از کارخانه ها و واحد های تولیدی ضمن کمک به رفع موانع تولید به دنبال حمایت از کارگران و ادامه اشتغال پایدار این قشر زحمتکش جامعه می‌باشد.

وی تاکید کرد لازم است تا سیستم بانکی و دستگاه‌های اجرایی در کنار هم و دوشادوش در راستای تقویت اساس تولید داخلی دست به عمل بزنند.