به گزارش ندای گیلان: آیت الله قربانی: آزادگان آثار اسارت خود را به عنوان یک ارمغان به نسل‌های آینده ارائه کنند و مردم نیز قدردان زحمت‌های فرزندان جبهه باشند. آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با آزادگان گیلانی با تبریک فرا رسیدن ۲۶ مرداد و ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار کرد: رسیدن […]

به گزارش ندای گیلان: آیت الله قربانی: آزادگان آثار اسارت خود را به عنوان یک ارمغان به نسل‌های آینده ارائه کنند و مردم نیز قدردان زحمت‌های فرزندان جبهه باشند.
آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با آزادگان گیلانی با تبریک فرا رسیدن ۲۶ مرداد و ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار کرد: رسیدن به اهداف بلند مستلزم تحمل سختی‌هاست و با خوش‌گذرانی و ناز و تنعم رسیدن به هدف محقق نمی‌شود.
وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد به مقام علمی بلند مرتبه نایل شود باید زحمات زیادی را متحمل شود، افزود: هیچ‌گاه گنج بدون رنج میسر نمی‌شود.
قربانی به تحمل رنج‌های امام راحل در راه رسیدن به آرمان‌هایش اشاره کرد و گفت: امام راحل برای به بار نشاندن انقلاب اسلامی بسیاری از بی‌اعتنایی‌ها، بی‌احترامی‌ها، آزار و اذیت‌های روحی و جسمی و شکنجه‌ها را تحمل کردند.
امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام نیز برای رسیدن به اهداف خود و گسترش اسلام رنج‌ها و مرارت‌های بسیاری کشیدند و شبانه از وطن خود به مدینه مهاجرت کردند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پیام بیداری اسلامی را به دنیا صادر کرده است، افزود: امروز با تلاش و مجاهدت شهدا، ایثارگران و آزادگان، کشور ما در جهان ندای آزادی بدون آلودگی و وابستگی به دیگران را سر می‌دهند.
قربانی پیروزی انقلاب اسلامی را بر پایه و اساس اعتقاد به توحید و خداشناسی و امامت دانست و گفت: رزمندگان ما پیرو و تابع ولایت فقیه بودند و افرادی که به بند اسارت و زندان درآمدند سختی‌هایی را متحمل شدند که حتی شنیدنش نیز بسیار سخت است.
وی با تاکید بر اینکه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی خود بازگشته‌اند، ادامه داد: آزادگان موجب سربلندی و افتخار این مرز و بوم هستند که سختی و رنج اسارت را به خاطر خدا و اسلام تحمل کردند و هرگز به دنبال گرفتن پست نبودند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با ذکر خاطراتی از بازگشت آزادگان به میهن و ایجاد فضای پر شور و نشاط در جامعه، تصریح کرد: ۲۶ مرداد روزی بود که لبخند بر لب‌های خانواده‌های آزادگان نشست.
وی با اشاره به اینکه آزادگان جان بر کف آن روز برای خدا و دفاع از کیان و ناموس و میهن به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند، یادآور شد: اگر باز هم امروز فرصتی پیش بیاید به فرمان ولی زمان خود برای حفظ خون شهدا و آرمان‌های انقلاب جان برکف هستند.
قربانی به فتنه ۸۸ و بسیج شدن دنیای غرب برای حمایت از طرف مقابل انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که آرمان‌های انقلاب را مغایر با آزادی‌های خود می‌دانند از انقلاب ناراضی هستند و به دنبال انجام فعالیت‌های ضد فرهنگی در جامعه هستند.
وی با تاکید بر اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در انبوه رسانه‌های دشمن پاک‌ترین رسانه‌ها محسوب می‌شود، اضافه کرد: باید در رسانه‌ها و جامعه به دنبال رواج تشخیص نسل امروز از حلال و حرام در جامعه باشیم تا با گسترش روحیه دینی جامعه را مصون بداریم.
نماینده ولی فقیه در گیلان تولید کتاب‌های خوب و مفید، برگزاری مراسم سخنرانی‌های مفید و انجام عمل صالح را در دعوت مردم به سمت خوبی‌ها تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: امروز مسئولیت آزادگان بسیار زیاد است زیرا باید آثار اسارت خود را به عنوان یک ارمغان به نسل‌های آینده ارائه کنند و مردم نیز قدردان زحمت‌های فرزندان جبهه باشند.
در مراسم مذکور سه نفر از آزادگان گیلان خاطراتی از دوران اسارت خود برای را بازگو کردند و از ۳۶ آزاده این استان تجلیل شد.