به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرشته حسین‌زاده ظهر امروز در جمع مدیران واحدهای صنعتی گیلان با تاکید بر مدیریت فاضلاب، پسماند و خروجی دودکش واحدهای صنعتی گفت: رعایت نکردن اصول زیست‌محیطی جرم‌انگاری در تخریب محیط زیست تلقی می‌شود. وی به سیاست‌های کلی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری مبنی بر حفاظت از محیط زیست […]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرشته حسین‌زاده ظهر امروز در جمع مدیران واحدهای صنعتی گیلان با تاکید بر مدیریت فاضلاب، پسماند و خروجی دودکش واحدهای صنعتی گفت: رعایت نکردن اصول زیست‌محیطی جرم‌انگاری در تخریب محیط زیست تلقی می‌شود.

وی به سیاست‌های کلی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری مبنی بر حفاظت از محیط زیست در بخش‌های مختلف توسعه‌ای و صنعتی اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه جامع الگوی مدیریت در تصفیه پساب‌ها و پسماندهای صنعتی و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا و به‌کارگیری دوباره منابع آبی در بخش‌های توسعه‌ای با هدف حفظ اکوسیستم‌های طبیعی از سیاست‌های مذکور است.

سرپرست اداره ایمنی، بهداشت، انرژی و محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طبق بند چهار سیاست‌های کلی محیطی زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشگیری و جلوگیری از انتشار انواع آلودگی‌ها و جرم‌انگاری تخریب غیرقابل جبران به محیط زیست لازم است، تصریح کرد: تمام واحدهای صنعتی باید نسبت به مدیریت فاضلاب‌های صنعتی، پسماندها و خروجی دودکش‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

حسین‌زاده خواستار توجه به اهمیت و ارزش بازرگانی و تولیدی از پسماندهای صنعتی شد و اضافه کرد: مشکلی در زمینه مذکور در گیلان وجود ندارد.

وی نصب فیلتر‌های تصفیه هوا بر دودکش‌های واحدهای صنعتی را اقدام مناسبی از طرف واحدهای صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: در بخش تصفیه فاضلاب صنعتی اقدام‌هایی در حال انجام است که این روند در سریع‌ترین زمان ممکن باید برطرف شود.

سرپرست اداره ایمنی، بهداشت، انرژی و محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای رعایت ملاحظه‌های زیست‌محیطی در بخش صنعت استان تصریح کرد: تا پایان امسال طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، 6 واحد صنعتی با احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی و 11 واحد صنعتی دیگر تا سال آینده از لیست واحدهای صنعتی آلاینده حذف می‌شوند.

حسین‌زاده گفت: با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی مشکل آلایندگی بخش بزرگی از واحدهای صنعتی باقی‌مانده برطرف می‌شود.