رئیس کمیته امداد امام خمینی لنگرود گفت: 6 هزار و 172 خانوار لنگرودی زیرپوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش ندای گیلان،مهدی پنجی ظهر امروز در جلسه کمیته امداد این شهرستان با اشاره به پرداخت مستمری به مددجویان اظهار کرد: تاکنون حدود 32 میلیارد ریال مستمری به مددجویان کمیته امداد لنگرود پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 6 هزار و 172 خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) لنگرود هستند، افزود: این تعداد خانوار در قالب 9 هزار و 783 نفر هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی لنگرود تعداد فرزندان طرح محسنین را 75 نفر و حامیان آنها را 83 نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود سه میلیارد ریال بابت تعهدات حامیان دریافت شده است.

به گفته وی، بالغ بر 264 میلیون ریال پرداخت موردی به 780 خانوار انجام شده است، یادآور شد: 120 میلیون ریال اجاره مسکن به 95 خانوار و 101 میلیون ریال به 43 خانوار پرداخت شده است.

پنجی خاطرنشان کرد: 80 نفر از مددجویان کمیته امداد لنگرود در قالب نوعروس، نوداماد و ازدواج دوباره از کمک‌هزینه ازدواج به میزان بالغ بر یک‌ میلیارد ریال بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه 203 یتیم زیرپوشش نهاد کمیته امداد لنگرود هستند، گفت: این ایتام یک‌هزار و 179 نفر حامی دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی لنگرود به افتتاح 189 مورد طرح خودکفایی اشتغال در دهه فجر امسال اشاره کرد و یادآور شد: دهه فجر امسال طرح‌های دامداری، صنفی، صنعتی و … با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان افتتاح شده است.

به گفته پنجی، با افتتاح طرح‌های مذکور برای 200 نفر اشتغال ایجاد و برای طرح‌های خودکفایی نیز بالغ بر 519 میلیون ریال در قالب طرح‌های دامداری، صنفی، صنعتی، خدماتی و … به 289 نفر پرداخت شده است.

وی افتتاح 10 واحد مسکن مددجویی با زیربنای 510 مترمربع و اعتباری بالغ بر 380 میلیون تومان از محل اعتبارات وام مقاوم‌سازی و کمک‌های بلاعوض را از دیگر پروژه‌های کمیته امداد لنگرود در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امسال عنوان کرد./فارس