طی سال‌های گذشته با درک تغییرات اساسی و مد نظر قراردادن اهداف آرمانی در کنار بهره‌گیری از ماشین‌آلات پیشرفته و با مشارکت نیروی انسانی متخصص و کارآزموده به جلب رضایت مشتریان از طریق تولید و توزیع محصولات باکیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر پرداخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، صنایع ماشین‌سازی این شهرستان از سال 1988 میلادی ساخت ماشین‌آلات مواد غذایی را در گیلان آغاز کرد و در این زمینه فعالیت گسترده‌ای در ایران پایه‌ریزی کرده است.

استرالیا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، سوئد، روسیه، ترکیه، صربستان، امارات متحده عربی، هند، پاکستان، سوریه، عربستان سعودی، مصر، الجزایر، عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان، داغستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، مالزی، سودان، سنگال، اندونزی، گرجستان، ترکمنستان، موزامبیک، اتیوپی، اردن، لبنان و…از جمله کشورهای طرف قرار داد با صنایع مذکور هستند.

خط کامل تولید کلوچه، معمول، شیرینی‌های مغزدار و بیسکویت مغزدار به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، انواع ماشین‌آلات تولید نان، نان‌های مغزدار و … از جمله تولیدات صنایع مذکور در کشور است.

دستگاه فر تونلی پخت کیک و کلوچه در گیلان به سفارش کشور پاکستان توسط صنایع ماشین‌سازی استان در حال ساخت بوده و مدیرعامل این صنایع در این زمینه اظهار کرد: 80 درصد ساخت این دستگاه به اتمام رسیده و دستگاه به‌زودی به کشور سفارش‌دهنده تحویل داده می‌شود.

فرهاد جمال امیدی گفت: صنایع ماشین‌سازی گیلان تاکنون در بخش داخلی برای بیش از 800 واحد تولیدی و در بخش خارجی و صادرات برای بالغ بر 80 واحد تولیدی در بیشتر از 30 کشور خطوط تولید را نصب و راه‌اندازی کرده است.

وی به حضور صنایع مذکور در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی در کشورهای دیگر اشاره کرد و یادآور شد: برای جذب مشتریان خارجی در بیشتر نمایشگاه‌های خارجی شرکت کردیم و به دلیل کیفیت و قیمت مرغوب دستگاه‌ها از کشورهای مختلف سفارش داریم.

این مسؤول در اختیار داشتن پرسنل کار آزموده مجرب و به‌کارگیری تکنولوژی روز در طراحی و ساخت ماشین‌آلات را نشانه فعالیت روزافزون صنایع مذکور عنوان کرد.

عضو هیأت مدیره یک گروه صنعتی در گیلان نیز اظهار کرد: در سال‌های اخیر با حضور و فعالیت مستمر این شرکت توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از نیازهای بازارهای داخلی را فراهم کنیم.

انوش شعبانی گفت: طی سال‌های گذشته با درک تغییرات اساسی و مد نظر قراردادن اهداف آرمانی در کنار بهره‌گیری از ماشین‌آلات پیشرفته و با مشارکت نیروی انسانی متخصص و کارآزموده به جلب رضایت مشتریان از طریق تولید و توزیع محصولات باکیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر پرداخته شد.

وی ایجاد تنوع در محصولات تولیدی و توزیعی و توسعه بازار را در افزایش کمی و کیفی فروش تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: اکنون توانسته‌ایم با اخذ انواع پروانه‌های ساخت و استانداردهای بین‌المللی و ملی در تولید محصولات بهداشتی و غذایی و توزیع مواد غذایی بخش عمده‌ای از نیازهای مصرف‌کنندگان داخلی را فراهم کنیم.