نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم مطالعه جوانان و دانشجویان درباره انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امروز تلاش برای جهاد تبیین، امیدآفرینی و افزایش سطح آگاهی و مطالعات ضرورت دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت‌الله فلاحتی امروز شنبه در سومین نشست صمیمی خود به‌مناسبت بزرگداشت روز دانشجو با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: قدرت‌های معادله‌گردان دنیا امروز در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی عاجز شده‌اند و جمهوری اسلامی در سایه تلاش جوانان، دانشگاهیان و حوزویان پیشرفت‌های فراوانی داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به دستاوردها و موفقیت‌های جوانان این مرز و بوم در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: جوانان جمهوری اسلامی توانستند قایقی بسازند که پس از حرکت در دریا قادر است بیش از هزار کیلومتر پرواز کند که نشان از هنر ایرانی دارد و شگفتی آمریکایی‌ها و دشمنان را برانگیخته است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه برخی مدیران همواره به توان داخلی بی‌اعتماد بودند افزود: معنا و مفهوم تکیه بر توان داخلی، قطع رابطه با جهان نیست بلکه معتقدیم باید با دنیا روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی داشته باشیم.

امام جمعه رشت ادامه داد: امروز بسیاری از تلاشگران عرصه‌های دانش مربوط به دریا، محیط‌زیست، فناوری و طب به ایران سفر می‌کنند؛ حتی برای آمریکایی‌ها جای سوال بود که ایران با وجود تحریم‌های علمی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و محاصره‌های مختلف چطور توانسته به این مرحله از رشد و موفقیت برسد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه از دانشگاه، فناوران، متفکران و صاحبان ایده در همه علوم راضی هستیم اما قانع نیستیم، اضافه کرد: روسیه که خود میدان‌دار معادلات نظامی بوده امروز رئیس جمهور این کشور ادعا می‌کند که باید در نوآوری‌های نظامی از ایران و توانایی این کشور استفاده کنیم.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهیان صاحب ایده، اراده و طرح در حل مسائل پسماند، اقتصاد دریا محور و محیط‌زیست تصریح کرد: در حوزه فرهنگ نیز ما در حال کار هستیم و خوهران هم باید از طریق مختلف به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ حرف اول را می‌زند و برای ساماندهی اقتصاد باید فرهنگ اصلاح شود، افزود: جوانان دغدغه‌مند در مسئله فرهنگ‌سازی به کمک ما بشتابند؛ برخی می‌گویند فرهنگ و عفاف و حجاب اولویتِ اول نیست در حالی‌که در زمینه اقتصاد همیشه با فراز و نشیب‌ها مواجه بوده‌ایم و اگر در گوشه‌ای غفلت یا نقص بوده، دلیل نمی‌شود که کار فرهنگی نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از جوانان و دانشجویان خواست که درباره انقلاب اسلامی مطالعه کنند و ادامه داد: جوانان باید بدانند که انقلاب اسلامی خدمات فراوانی ارائه داده است و امروز تلاش برای جهاد تبیین در عمل و نوشتار، امیدآفرینی و افزایش سطح آگاهی و مطالعات ضرورت دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اثرات انتقاد سازنده و بازگو کردن مسائل و مشکلات توسط دانشجویان و جوانان و لزوم تلاش مسؤولان برای پاسخگویی و حل مشکلات افزود: همه مسؤولان باید به دانشگاه توجه کنند البته به مدیران توصیه می‌کنم خود را صیانت و مدیریت کنند و بدانند مردم و جوانان با چشمانی باز و دلی روشن، ناظر بر عملکردشان هستند.