تاسیس صندوق ابریشم برای نخستین بار در گیلان بوده و هدف آن اعطای تسهیلات کم‌بهره به نوغانداران است.

به گزارش ندای گیلان؛علی‌اصغر داداش‌پور در گفت‌وگو با اشاره به تشکیل صندوق ابریشم اظهار کرد: تاسیس صندوق ابریشم برای نخستین بار در گیلان بوده و هدف آن اعطای تسهیلات کم‌بهره به نوغانداران است.

وی با بیان اینکه تاسیس صندوق ابریشم در راستای حمایت دولت از نوغانداران است، تصریح کرد: اکنون حدود 18 هزار خانوار در کشور به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند که 8 هزار خانوار نوغاندار در گیلان وجود دارد و تاسیس این صندوق می‌تواند برای بهبود شرایط موجود مطلوب باشد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با تصریح بر اینکه مجوز راه‌اندازی صندوق ابریشم برای اعطای تسهیلات کم‌بهره به نوغانداران دریافت شده است، گفت: صندوق مذکور برای اقبال بیشتر در بین نوغانداران و بر اساس خواست آنها تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت ابریشم در 16 استان کشور دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی مهم‌ترین استان‌های تولید کننده ابریشم هستند و گیلان بیشترین تولید را در این زمینه دارد.

داداش‌پور احیای پرورش کرم ابریشم در ایران به ویژه در گیلان و تشویق و ترغیب نوغانداران برای فعالیت را از برنامه‌های مهم مرکز توسعه نوغانداری دانست.

وی با تصریح بر اینکه صنعت نوغانداری از سال 91 در حال احیا شدن است، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی‌ـ‌توجیهی برای تولید و پرورش با کیفیت پیله ابریشم، شناسنامه‌دار کردن نوغانداران و… از برنامه‌های نوغانداری است.