علوی گفت:ثبت شهر رشت به عنوان اولین تالاب شهر ایران می تواند بسیار به رشد این شهر کمک کند بسیاری از کشورهای بزرگ به فکر این مهم هستند.

به گزارش ندای گیلان،نشست مدیران شهرداری رشت در حوزه شهر خلاق با حضور دکتر فاطمه جوانی رئیس اداره سازمانها و مجامع بین الملل امور بین الملل وزارت کشور و دکتر پژوهان نماینده معاونت طرح های توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  در شهرداری رشت با موضوع بررسی تشکیل دبیر خانه شبکه شهرهای خلاق ایران در رشت برگزار شد .

امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی رشت در این نشست با اشاره به پیشنهاد انتخاب شهر رشت به عنوان دبیر خانه شبکه شهرهای خلاق ایران گفت: بعد از قریب به دوسال فعالیت در شهر رشت با توجه به تلاش های همکاران ما بستر هایی فراهم شده که  بسیار حائز اهمیت است .

وی با اشاره به فعالیت های خلاقانه انجام شده در حوزه های عمرانی و زیست محیطی تصریح کرد: با همکاری انجمن های مردم نهاد امروز شهر رشت توانسته علاوه بر غذا در حوزه های مختلف گام بردارد .

علوی با بیان اینکه برنامه ها را بر محور توسعه پایدار و خلاقیت در شهر رشت پیش می بریم افزود:برنامه ها و امور طوری برنامه ریزی شده که در تمامی فعالیت های شهر رشت خلاقیت نهادیه شود و تسری یاید .

وی گسترش نگاه خلاقانه در بین شهروندان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ثبت شهر رشت به عنوان اولین تالاب شهر ایران می تواند بسیار  به رشد این شهر کمک کند بسیاری از کشورهای بزرگ به فکر این مهم هستند و قرار است شبکه شهرهای تالابی در کل دنیا شکل گیرد .

رئیس شورای اسلامی رشت ضرورت نگاه خلاقانه در تمامی امور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: فعالیتها در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی با محور رونق اقتصادی و با نگاه جذب توریسم در رشت برنامه ریزی می شوند .

علوی تاکید کرد: امید است سفر مسئولان وزارت کشور به گیلان برای شهر رشت منشا خیر و برکت شود و بتوانیم بهتر از گذشته از ظرفیت های وزارت کشور برای توسعه فعالیت های خلاقانه بهره مند شویم