رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه گیلان ۴۱ درصد پیله تر ابریشم کشور را تولید می کند گفت: ۱۸ هزار خانوار در ۲۷ استان کشور به پرورش نوغان مشغول هستند که سالانه ۹۰۰ تن پیله تر ابریشم تولید می‌کنند.

به گزارش ندای گیلان،عدیل سروی زرگری صبح امروز در نشست خبری در خصوص پیش بینی میزان تولید پیله تر ابریشم در کشور با اشاره به استقبال خوب نوغانداران از توزیع تخم نوغان، اظهار کرد: تا به امروز ۳۱ هزار جعبه تخم نوغان در کشور توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته است، گفت: توزیع جعبه‌های تخم نوغان از اوایل فروردین ماه امسال آغاز شده و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.

پیله تر ابریشم

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در ادامه با اشاره به سهمیه ۱۵ هزار جعبه‌ای استان گیلان، گفت: استان گیلان قطب تولید پیله تر ابریشم در کشور محسوب می‌شود که تا به امروز بیش از ۹ هزار جعبه در میان نوغانداران توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ درصد پیله تر ابریشم در استان گیلان تولید می‌شود، بیان کرد: ۱۸ هزار خانوار در ۲۷ استان کشور به پرورش نوغان مشغول هستند که سالانه ۹۰۰ تن پیله تر ابریشم تولید می‌کنند.