رئیس مرکز توسعه نوغانداری گیلان از توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران گیلانی به قیمت هر جعبه هفت هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد و گفت: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم با ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ندای گیلان،مهندس هادی درو با اشاره به اینکه از اوایل فروردین ۹۸ توزیع تخم نوغان در میان نوغانداران کشور آغاز شده است، افزود: از امروز نیز ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران گیلانی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰ هزار جعبه تخم نوغان توزیع می‌شود، گفت: نوغانداران گیلانی می‌توانند برای دریافت جعبه تخم نوغان مورد نیاز خود به ۱۸ مرکز مراجعه کنند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری لنگرود، شلمان، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، کسماء و طاهرگوراب صومعه سرا، فومن و شفت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های تالش، آستارا، ماسال، رودسر، بندرانزلی، املش، سیاهکل و رودبار ۱۸ مرکز و پایگاهی عنوان کرد که نوغانداران گیلانی می‌توانند به آن مراجعه کنند.

مهندس هادی درو در ادامه قیمت هر جعبه از تخم نوغان را هفت هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و اظهار کرد: از آغاز فروردین تاکنون ۱۷ هزار تخم نوغان در کشور توزیع شده است.

وی با اشاره به اعلام قیمت خرید تضمینی از سوی شورای اقتصاد، تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم با ۲۱ درصد افزایش ۲۱ هزار و ۹۰۶ تومان تعیین شده است.