رضادوست با بیان اینکه استان گیلان در زمینه تولید پیله ابریشم دارای رتبه نخست در کشور است گفت: توسعه و ترویج پرورش کرم ابریشم در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان با هدف ایجاد شغل و افزایش درآمدهای جانبی برای آن‌ها، جزء برنامه‌های مهم است.

به گزارش ندای گیلان،حبیب‌الله رضادوست امروز در در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: امروز بسیاری از روستائیان به دلیل نداشتن شغل مناسب و درآمد کافی به شهرها مهاجرت می‌کنند که کمیته امداد با ایجاد شغل برای این افراد از مهاجرت آن‌ها به شهرها جلوگیری می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه جهت اشتغال‌زایی روستائیان از طریق نوغانداری و با هدف توسعه این صنعت، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد استان گیلان و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است افزود: بسیاری از مددجویان کمیته امداد توانایی کار دارند.

رضادوست با اشاره به اینکه مددجویان ساکن روستا شرایط مناسب‌تری برای ایجاد شغل دارند خاطرنشان کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان با ایجاد اشتغال پایدار همواره جزء برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند افزود: بسیاری از مددجویان کمیته امداد گیلان، استعداد و توانایی کار دارند اما شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان، آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه مددجویان ساکن روستاها شرایط مناسب‌تری برای ایجاد شغل دارند ابراز داشت: در این راستا رونق صنعت نوغانداری در روستاها را جزء برنامه‌های مهم کمیته امداد استان در دستور کار قرار دادیم.

رضادوست خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در راستای اشتغالزایی روستائیان با جهاد کشاورزی داشتیم، امسال هزار و 806 جعبه نوغان بین 800 نفر از مددجویان شهرستان‌های شفت، لنگرود، فومن، لاهیجان، سیاهکل، گوراب زرمیخ، آستانه اشرفیه، رضوانشهر و ماسال توزیع شد.

وی با بیان اینکه امسال، 63 تن پیله ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان تولید خواهد شد گفت‌: امسال نرخ هر کیلو پیله ابریشم به قیمت مناسب تعیین ‌شده و اگر از هر جعبه تخم نوغان حداقل 35 کیلو پیله ابریشم تولید شود درآمد این مددجویان امسال به حدود پنج میلیارد تومان می‌رسد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان به زمینه مناسب پرورش و درآمدزایی در نوغانداری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه طول دوره پرورش کرم ابریشم حداکثر 45 روز است پس می‌تواند زمینه خوبی برای پرورش، توسعه و درآمدزایی جانبی در این صنعت داشته باشد.

رضادوست با بیان اینکه استان گیلان در زمینه تولید پیله ابریشم دارای رتبه نخست در کشور است گفت: توسعه و ترویج پرورش کرم ابریشم در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان با هدف ایجاد شغل و افزایش درآمدهای جانبی برای آن‌ها، جزء برنامه‌های مهم است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی کمیته امداد استان گیلان در راستای آموزش مددجویان در زمینه توسعه و رونق صنعت نوغانداری افزود: مددجویانی که در زمینه نوغانداری فعالیت می‌کنند از تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم بهره‌مند می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان خاطرنشان کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم از محل اعتبارات بانکی، اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ 50 میلیون تومان برای مددجویان فعال در زمینه نوغانداری است.